Senaste nytt

SAS Business Card är lanserat

För de som går i tankarna att ersätta Amex Elite med detta kort; här kommer mina tankar kring det (från år 2).

Slutsats
Om man spenderar 750000 per år så får man alltså ett extra värde av 112500 extrapoäng med SAS Amex Elite.

Å andra sidan så ger all spend under 333 333kr fortfarande 20 000 nivåpoäng och det har även sekundära fördelen att det inte är Amex med allt vad det innebär.

Egentligen mera logiskt att ses som ett komplement än en ersättare.

Å andra sidan så ger all spend under 333 333kr fortfarande 20 000 nivåpoäng och det har även sekundära fördelen att det inte är Amex med allt vad det innebär.

Egentligen mera logiskt att ses som ett komplement än en ersättare.

Absolut. Jag ville bara jämföra dom sida vid sida. För att lyfta fram hur starkt Elite fortfarande är pga vouchers.

Måste säga att det var en smidig process att ansöka om kortet. Skickade in anmälan den 3 september och blev inbjuden idag. Nivåpoängen kom in direkt, men jag upplever att appen lämnar en del övrigt att önska. Det ska bli intressant att följa utvecklingen och kortet är väldigt trevligt för dem som jagar lifetime diamond.

Lockande erbjudande.
För mig handlar det om en uppgradering från guld till diamant. Hur mycket jag än läser in mig på vad skillnaden är så upplever jag den som liten.
Ni som kan jämföra guld kontra diamant. Utöver stekandet... Är diamant så mycket bättre?

Toppen