Senaste nytt

SAS Business Card är lanserat

I just got this as result from my application

1789046859325.png

Wonder what happened... I will try to call them.
I have an AB just to do some freelancing work and it has been paused for the last couple of months, but I was still expecting it to get approved.

Nu är det paywall på ärtikeln så jag kan inte läsa den men är inte det snarare DIs vinkling, eller säger SAS representant verkligen det?
Precis, jag skrattade åt att DI som nu ändå förväntas vara någon form av finans-tidning inte har koll på hur det fungerar med co-branding av kort och kortutgivare. Oavsett om det skulle framgå något mer i själva artikeln så är ju rubriken märklig.

I just got this as result from my application

Visa bifogad bild 177792

Wonder what happened... I will try to call them.
I have an AB just to do some freelancing work and it has been paused for the last couple of months, but I was still expecting it to get approved.

When did you submit your request? Did you happen to receive the following message during the application process?

d4c1a47dc26301c9cdd2c780f82b8463.jpg

Jag fick beskedet om manuell gransning för lite mer än en vecka sedan. Jag har inte fått rutan om avslag med "försök igenom om x dagar" som ovan, men det är klart att det bekymrar eftersom man gärna vill komma med före 20 september.
Igår kontaktade jag kundtjänsten som uppges och de skulle efterhöra läget med kreditavdelningen. Men fortsatt inget svar, så jag vet inte om de har ohyggligt mycket manuella kontroller eller om de helt enkelt inte är speciellt snabba.

Hur som helst är det ju rätt uselt att köra en kampanj med ett slutdatum för när kortet ska vara beviljat (inte ansökt, alltså). Dvs de kan bara såsa med ansökningarna så slipper de betala ut bonusen!

When did you submit your request? Did you happen to receive the following message during the application process?

d4c1a47dc26301c9cdd2c780f82b8463.jpg
Yes, I also got this during the application!

I don't know exactly when I submitted my application, I actually think I filled in information on that website multiple times, but maybe one was for registering to the waitlist, and then the other for actually applying, Then after I applied I was told I was group 4, and then when group 4 was being displayed on the website I applied again and got this message of manual review (I applied even before I got the email calling my group, because the website was displaying it for a whole day already).

• Gilla
Reactions: L.S
Hur som helst är det ju rätt uselt att köra en kampanj med ett slutdatum för när kortet ska vara beviljat (inte ansökt, alltså). Dvs de kan bara såsa med ansökningarna så slipper de betala ut bonusen!

Mmm… det känns ju lite sådär. Undrar om manuell granskning är praxis eller har någon fått igenom sin ansökan omedelbart?

Anmälde mig i sista minuten, men förstår att det är först när kortet aktiveras som nivåpoängen kommer. Krävs det att man får det fysiska kortet för att kunna aktivera och hur lång tid tog det för er att få korten levererade? Är ju lite tajt om tid nu...

Toppen