Senaste nytt

SAS Business Card är lanserat

Anmälde mig i sista minuten, men förstår att det är först när kortet aktiveras som nivåpoängen kommer. Krävs det att man får det fysiska kortet för att kunna aktivera och hur lång tid tog det för er att få korten levererade? Är ju lite tajt om tid nu...

Är det bekräftats att det är när man aktiverar kortet och inte när man får ansökan godkänd som triggar utbetalningen av poäng?

Kan jag skaffa kortet innan 20 september. Och aktivera det månaden efter för att få poängen i oktober?

Är det bekräftats att det är när man aktiverar kortet och inte när man får ansökan godkänd som triggar utbetalningen av poäng?

Kan jag skaffa kortet innan 20 september. Och aktivera det månaden efter för att få poängen i oktober?
Nej, direkt efter man får mail att kortet är godkänt kan man registrera sitt EB- konto mm, sedan kom poängen nästan momentant. Långt innan kortet har någon chans att levereras.

Jag blev lite förvånad av att de ”vanliga” 20000 poängen och kampanjpoängen på 25000 poäng kom i två separata poster med någon timma emellan, men båda var alltså registrerade samma kväll.

Nej, direkt efter man får mail att kortet är godkänt kan man registrera sitt EB- konto mm, sedan kom poängen nästan momentant. Långt innan kortet har någon chans att levereras.

Jag blev lite förvånad av att de ”vanliga” 20000 poängen och kampanjpoängen på 25000 poäng kom i två separata poster med någon timma emellan, men båda var alltså registrerade samma kväll.

Skulle du bedöma att möjligheten att inte anmäla sitt EB konto direkt och därmed styra vilken månad poängen kommer?

Skulle du bedöma att möjligheten att inte anmäla sitt EB konto direkt och därmed styra vilken månad poängen kommer?
Jag skulle nog säga att det är mycket som är oklart då.

När man fått kortet/avtalet godkänt, så får man en länk via mail för att skapa den individuella användaren (det där man knyter det till EB-konto mm). Det står att länken är giltig i 14 dagar. "otherwise, your invitation will expire". Vad som händer om inbjudan gått ut är nog ganska okänt, gissningsvis bör man kunna skapa ett nytt men detaljerna därom kan jag inte svara om.

14 dagar räcker ju för att komma in i oktober, om man fått kontot godkänt kort innan den 20:e. Men om det betyder att man fortfarande får de 25 000 extra kampanjpoängen är ju okänt. Det är inte heller klart om poängen hade bakdaterats eller inte i så fall.

Toppen