Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Fredrik

Medlem
Kanske. Jag har länge trott att även DI är där, men de har ju bevisat motsatsen sista tiden. Allt handlar om källor. Ofta blir det rundgång och ganska snart blir det sant "bara för att alla andra också säger det".

Det blir lite ot men just det sistnämnda har använts av media många gånger. Man sitter på något smaskigt som man inte riktigt kan gå ut men om någon annan gör det först kan man själv göra det och går fri enligt sin egen logik då man hänvisar till den första källan.
 

Fredrik

Medlem
Jag har precis checkat in på min flight till Dublin (via Oslo) imorgon vid 09:00 från Kastrup. Det var inga problem att cheka in.

Frågan är dock om man ska flyga dit om man nu riskerar att inte komma hem på torsdag ;)

Frågan är iofs vad de säger på flygplatsen redan i morgon?
 

shibuyax

Medlem
Sitter i scandinavian-loungen på arlanda, ganska lugn och avslappnad stämning. Nästan lite surrealistiskt. Anyway, I värsta fall blir det väl 200k tappade miles och en bonusanekdot att dra för kollegorna framöver, att man flög med en av de sista avgångarna med SK. Men tror och hoppas fortfarande att det fixar sig.
 
SAS har nu tagit bort den banner med budkapet "Boka först - Fråga sen" man tidigare haft högst upp på hemsidan. En senkommen insikt hos komunikationsavdelningen eller baserat på ny information internt från ledningen?
 

Johan1

Medlem
"Enligt Clayton Christensen är det inte för få oppfinnarjockar med propellerhatt på huvudkontoren som är grundproblemet utan något helt annat: ett för stort fokus på kortsiktiga vinster och så kallat aktieägarvärde. Det får företagsledningar att prioritera det som ser rätt ut istället för det som verkligen är rätt. Bolagens mål borde istället vara att ständigt förbättra för sina kunder. En positiv bieffekt är att även vinsterna stiger."
Så gick SAS från uppgång till fall | SvD

Tycker det där förklarar allt mycket bra. Verkar gälla överallt idag...
 

Dr. Miles

Expert
"Enligt Clayton Christensen är det inte för få oppfinnarjockar med propellerhatt på huvudkontoren som är grundproblemet utan något helt annat: ett för stort fokus på kortsiktiga vinster och så kallat aktieägarvärde. Det får företagsledningar att prioritera det som ser rätt ut istället för det som verkligen är rätt. Bolagens mål borde istället vara att ständigt förbättra för sina kunder. En positiv bieffekt är att även vinsterna stiger."
Så gick SAS från uppgång till fall | SvD

Tycker det där förklarar allt mycket bra. Verkar gälla överallt idag...

Men om jag har förstått rätt har SAS aktier minskat 90% av sitt värde de sista åren, hur kan det vara "stort fokus på kortsiktiga vinster och så kallat aktieägarvärde"? Finns det någon annan perk som vi inte vet? :confused:
 

agehall

Medlem
Och vad var SAS krav? Det låter inte som att det där når hela vägen fram..

edit: Bra källa fö. Foto på underskrifter ger trovärdighet i min värld.
 
Toppen