Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Zwizz

Medlem
Vad kan ledningen i SAS lova?Banker som kräver statsgarantier för att låna ut pengar.Kanske facken inte tror detta räcker långsiktigt. Jag fortsätter hoppas på lösning.
 

LinuxSam

Medlem
Har ju en flight hem från Chicago om två veckor... Kollade lite på biljetter på andra bolag... kostar ju 10000+ kr för enkelbiljett i ekonomi... kan bli dyrt det här... och sedan är ju frågan om man ska kasta sig över och beställa en biljett på en gång så fort man får besked.

spännande tider.

/LinuxSam
 

ski

Medlem
Verkar som om SAS stoppat möjligheten att checka in online. Fick SMS om att jag kunde checka in online för morgondagens flight men när jag väl försöker så står det att online incheckningen för närvarande är stängd. Ett led i förberedelsen till konkurs?
Fungerar för mig. Däremot är möjligheten att välja seating olika om man väljer att gå in via webbsidan eller mobilsidan
 

Moco

Medlem
Har vi någon direktlänk till SAS information där de bekräftar det? Att AB, DI & Co skriver att de har det hela bekräftat tar jag med en nypa salt.


"- Det är korrekt. Vi har sagt att man ska tanka extra bränsle på de plan som flyger i dag, säger Elisabeth Manzi till TT.
Hon bekräftar också att man sagt åt personal som befinner sig utomlands att ha kontanter tillgängliga för att kunna bekosta sitt uppehälle."

Tolka det fritt...
 

agehall

Medlem
Ok, hon har säkert sagt något, men jag är skeptisk till att de faktiskt sagt det rakt ut till sina anställda. Det där luktar journalisttolkning lång väg imho.
 

Oscwo

Medlem
Har vi någon direktlänk till SAS information där de bekräftar det? Att AB, DI & Co skriver att de har det hela bekräftat tar jag med en nypa salt.

Många på det här forumet verkar leva i förnekelse. Media vinklar och överdriver ofta men citerar fem olika tidningar SAS på detta så kan vi utgå från att det stämmer.
 
Toppen