Skicka gärna ett mail till dem och medela att du lämnat över ärendet till rättslig prövning.
Hej, här kommer en liten uppdatering kring mitt case.
Fick i dag svaret från ARN där de vill ha mitt yttrande. Vet ej varför de väntat så länge på LH:s svar då synpunkterna skulle lämnas in fram till 29/7 och svaret kom in 11/9. I vilket fall här är det:
Bästa XX / ARN,
Tack för er senaste försändelse. Vi beklagar fördröjningen i vårat svar.
Lufthansa motsätter sig anmälarens krav i det aktuella fallet. Vänligen se information nedan. Vi beklagar de besvär som uppstod i samband med anmälarens planerade flygning ombord LH821 den 26 september 2014. Vi har varit i kontakt med Lufthansas ansvarige representant på Landvetter i Göteborg samt med vår interna tekniska avdelning. Båda parterna har bekräftat att det aktuella flyget ej var fullbokat utan det lämnade Landvetter med två tomma säten. Slutsatsen är därför att den enda anledningen till att anmälaren skulle blivit nekad ombordstigning är att han var sen till check-in eller boarding. Anmälaren belv, som han själv nämnt, gratis ombokad till flyg med Air Berlin. Detta resulterade i att han inte blev försenad utan han anlände till sin destination tidigare än planerat. Därför har vi ingen skyldighet att erbjuda kompensation i detta fall. Tveka inte att kontakta oss om ni behöver ytterligare information.
Med vänliga hälsningar, Eleonora Loow
Vet ej om jag ska skratta eller gråta för LH verkar inte ha koll alls. Jag blev ombokad till flight som avgick innan min ordinarie flight nämligen 25 minuter före. Om personalen vid incheckningen ger mig fel info (ett antagande) så är min fråga hur bevisar jag att det är det de har sagt till mig, att flighten är överbokad?