Nyss hemkommen från en kombination av inställt flyg följt av försening, hoppas att Businessclass expertis kan hjälpa mig.
SK002 Stockholm-Luleå 19:10-20:25 igår kväll 14/6. Satt vid gaten och väntade då status för flighten ändrades till "Utgång ändrad", dock utan att nämna vilken gate som gällde, en liten stund senare skyltades flighten som Inställd.
Fick omboknings-SMS från SAS, ny avgång med SK20 avg.tid 21:10. Vände oss till servicedisken för nya boardingkort + servicevouchers (75sek/person).
Dock blev även SK20 försenat p.g.a. sent inkommande flyg, vilket innebar en 40min försenad avgång. Landade i Luleå 22:45, alltså 2h 20min senare än ursprungligen planerat.
Kan vi med 261/2004 få någon mer ersättning än våra servicevouchers, isåfall hur mycket och hur går vi enklast till väga?
Väldigt orutinerad på detta med förseningar och inställningar
