Kan varken säga ja eller nej på detta. Blev aldrig erbjuden något. Flighten överbokad - gå dit - här har du boardingkortet till AB - du är frammme fyra timmar tidigare - okey. Ungefär så.
Jag skulle nog ta och dra det ett varv till med LH - skicka om samma brev hela tiden och fyll på med mer information allt eftersom de frågar efter den, men försök hålla det så kort som möjligt. Det kommer troligen att vara nya personer som läser det varje gång du skickar in det och de kommer inte orka läsa igenom långa historier.
Hänvisar till inlägg 1086 och 1115 i denna tråd
Min jobbarkompis åkte till Berlin med 4 personer på en bokning och 1 person på en annan bokning, inlägget 1115 avser bokningen på 1 person
Idag fick hon svaret från AB på bokningen som avser 4 personer, hon har skrivit in samtliga namn på det AB formulär som AB har på sin hemsida
Nedan kommer svaret som jag har förkortat eftersom det är identisk i övrigt
Dear Ms YYYYYY
As compensation for the flight delay you will receive a discount of 150 EUR on your next booking with airberlin and NIKI.
Helt plötsligt så är det 150 Euro för samma försening!
Inget om att det är 4 personer på den bokningen.
Mitt förtroendet för varumärket Air Berlin har gott i botten efter detta.
Förmodligen två olika handläggare. Flygbolags rouletten har slagit till igen.
Skickade senast i fredags men kopia på biljetten (ursprungliga) och förklaring att jag förväntar mig ett svar och komma vidare i frågan. Ändå får jag i dag standardsvar. Har nu försätt de tre gånger med samtliga underlag jag har.
Svaren innehåller inte kopia på mitt inlägg enbart standardsvar.
Ja...Joo...det är väl ungefär så som jag resonerar också! Att skylla på sena inkommande flyg borde inte gå då dom har kapacitet att förebygga det.
Vi får se vad som händer...... En kväll i Paris kan ju annars vara trevligt....
EDIT: Fick precis ett SMS om att jag blivit ombokad till första flyget imorgon bitti...... Får se om det går att ändra i Paris....
Jo, jag misstänkte det - men vad är det de säger i standardsvaret då?