Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Den delen är redan avklarad då de inte efterfrågar något specifikt utan skickar ett standard brev med samma visa om och om igen. Har nämnt att jag ämnar ta de till domstol om de inte återkommer med vettig fråga ändå fick jag samma mail. Då tar vi det till ARN.
 
Här är en ny intressant Norwegianhistoria. Blir spännande att se vad rätten kommer fram till.

– I det konkrete tilfælde skyldtes forsinkelsen akut opstået sygdom blandt besætningen – altså ekstraordinære omstændigheder, der ligger uden for vores kontrol.

Norwegian nægter at betale gymnasieklasse 76.000 kr. – Ekstra Bladet
Haha, Norwegian bliver kørt over i retten - hvis det kommer så langt.. Landsretten har tidligere dømt at det ikke er ekstraordinært når flyet bliver påkørt af en bil, så sygdom bør ikke klassificeres som ekstraordinært.
 
Nyss hemkommen från en kombination av inställt flyg följt av försening, hoppas att Businessclass expertis kan hjälpa mig.

SK002 Stockholm-Luleå 19:10-20:25 igår kväll 14/6. Satt vid gaten och väntade då status för flighten ändrades till "Utgång ändrad", dock utan att nämna vilken gate som gällde, en liten stund senare skyltades flighten som Inställd.

Fick omboknings-SMS från SAS, ny avgång med SK20 avg.tid 21:10. Vände oss till servicedisken för nya boardingkort + servicevouchers (75sek/person).

Dock blev även SK20 försenat p.g.a. sent inkommande flyg, vilket innebar en 40min försenad avgång. Landade i Luleå 22:45, alltså 2h 20min senare än ursprungligen planerat.

Kan vi med 261/2004 få någon mer ersättning än våra servicevouchers, isåfall hur mycket och hur går vi enklast till väga?
Väldigt orutinerad på detta med förseningar och inställningar :rolleyes:
 
Toppen