Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Jag tänkte att SAS skulle få bränna av några timmars advokattid på att köra det i rätten istället. Eftersom de håller på att tjafsa om självklarheter så kan det vara bra att det straffar sig för dem. :)
Attunda Tingsrätt brukar ha hand om liknande fall. Solna Tingsrätt ska teoretiskt gå bra då hq är i Haga. Fråga @Knucket hur det går till i praktiken :)

Som väntat så fortsatte SAS kategoriskt att betala något överhuvudtaget och i sista mejlet skrev de att de från deras sida anser ärendet avslutat. Eftersom ärendet inte alls är avslutat så får det bli tingsrätten istället. Någon som har tips om vem som kan vara bäst lämpad för det?
Att de avslutar ärendet betyder i deras värld även att det inte behöver svara på några fler email/frågor har jag bittert fått erfara.
Otroligt frustrerande och riktigt usel kundservice att deras felaktiga beslut ska få stå oemotsagda. Tingsrätten nästa här med.

@Nemo @agehall
Tack båda för era svar. Jag försökte både checka in online och vid checkin på Kastrup (som för övrigt var helt i kaos denna dag). Det står intressant nog även på bekräftelsen jag fick från SAS-supporten på natten innan att checkin inte kunde genomföras förrän i Frankfurt. Mycket skumt.
Det är ett väldigt komplext fall då många olika parter är inblandade. Har inte bestämt mig ännu om jag orkar gå vidare eller inte. Kvinnan som ringde mig lovade att skicka allt detta på mail. Med en mailadress som jag också kan svara på. 2 dagar senare och jag har fortfarande inte fått något svar. Också väldigt lustigt.
Jag tror precis om Agehall skriver att något var fel från början. Jag gissar vilt här att det kanske var så att min biljett mellan Frankfurt - Beijing aldrig blev bekräftad av Lufthansa och att det redan vid ombokningen var fullt. Men men, det kommer jag aldrig få reda på. Dock väldigt skumt att det inte gick att checka in i Kastrup.
Lite off topic. Kan verkligen en kabinstrejt i Kastrup (alltså inte ground crew) räknas som ursäkt för Lufthansa? Hade varit skillnad om det var en vild strejk av markpersonal på just Kastrup. Inte SAS kabinpersonal.

Toppen