Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Matore

Medlem
Det är bättre att Lufthansa slutar kommunicerar helt än att skicka de svar jag får... dom läser inte ens vad jag skriver och återkommer gång på gång på tyska och hävdar det ena värre än det andra - undertecknat av någon med Indiskt namn.

Har skickat in till SÖP och hoppas något händer..
Ja de är verkligen hopplösa, tror faktiskt inte de som läser förstår engelska.
 

Erik M

Medlem
Jag fyllde i SAS' formulär för försening nyss.

Man kunde välja

2-3 hours
4+ hours

Flighten jag var på var drygt 3 timmar försenad.

Är det en slump att det inte går att välja förseningar på mellan 3 och 4 timmar?

Jag valde 4+. Det är inte mer fel än 2-3 timmar. Och allt under 3 timmar ger 0 kr i ersättning.
 

jerixon

Medlem
Haft två claims nyligen där SAS faktiskt tagit riktigt bra hand om mig. Trevligt och proffsigt bemötande båda gånger och snabb hantering.
Sen att resten av bolaget tyvärr ej håller samma standarder kan man ej beskylla Kundservice för :)
 
SAS-flyg från USA förra veckan som blev knappt två timmar sent. Skickade in kvitton på maten från flygplatsen och bad om ersättning. Avgick två timmar sent men flög ifatt en del, så utan att lusläsa praxis eller villkor tänkte jag att jag hade skäl att misstänka en försening på 2h+ och därmed rätt till mat.

Pga. lågt belopp bad jag om voucher för att slippa krångla. Enligt mailhistoriken kom den inom 49 timmar och 49 minuter.

Inte EU-ersättning, men man hade också missat att ta med hörlurar på planet vilket gjorde IFE obrukbar. Skickade in som separat complain-ärende ungefär samtidigt, 4000 Eurobonus-extrapoäng dök upp redan 23 timmar och 16 minuter senare.
 

WF789

Medlem
Noen som har erfaring med nedgradering på del av reise?
Hadde billett LAS-LAX-CPH-OSL, alt i business. I dag kom det ombooking til LAS-SFO-CPH-OSL der første flygning er i økonomi.
Koster 3000,- å oppgradere billetten selv om det skulle være relevant.
(LAS-LAX var med Alaska, LAS-SFO blir med United)
 

Iron

Medlem
Halloj! Någon som har erfarenhet från att Lufthansa Group (i detta fall Eurowings) skiljer på ersättning för utlägg och EU komp. Fick ett inställt flyg hem från Malaga i början av november utan något meddelande alls - de bara tog bort flyget och vi fick köpa SAS Plus Pro biljetter för att komma hem. Claimade fare difference och 2x600 euro. Fick endast autoreply att de mottagit ärendet och har mycket o göra i början 12e november... Idag trillade fare difference in utan någon form av konversation från Eurowings. Kan man vänta in mera tro? DVS olika konton de betalar ut ifrån. (Yes har kollat skräpmail mm - nada).
 

Taggen

Medlem
Halloj! Någon som har erfarenhet från att Lufthansa Group (i detta fall Eurowings) skiljer på ersättning för utlägg och EU komp. Fick ett inställt flyg hem från Malaga i början av november utan något meddelande alls - de bara tog bort flyget och vi fick köpa SAS Plus Pro biljetter för att komma hem. Claimade fare difference och 2x600 euro. Fick endast autoreply att de mottagit ärendet och har mycket o göra i början 12e november... Idag trillade fare difference in utan någon form av konversation från Eurowings. Kan man vänta in mera tro? DVS olika konton de betalar ut ifrån. (Yes har kollat skräpmail mm - nada).
Nu är 600€ lite häftigt då det bara är 3000 km till Malaga så det är 400€ du har rätt till.
 

Taggen

Medlem
Stand corrected - var även det jag hade claimat ser jag nu - €400.
Frågan kvarstår- om någon har erfarenhet att de de delar upp utbetalning av ersättning och kompensation?
Kanske 4mån till att få resten
De förhalar bara. Finns ingen anledning att hålla på med olika konton etc.
 
Toppen