palmen
Moderator
Nu vet jag inte vad priserna är till Alicante och vilka alternativ som finns. Men säg att SAS Plus kostar dig 3000 kronor per person och att Lufthansa och Swiss (som är två andra alternativ antar jag) ska ha 4500 kronor per person i deras Business. I Alicante kan du säkert betala dig in i loungen med Amex eller Priority Pass, skulle du ändå välja det dyrare alternativet med Lufthansa/Swiss efter att man lagt till kostnaden för att köpa lounge (uppskattar detta till 250 per person). Om du skulle välja Lufthansa/Swiss, var går då smärtgränsen i prisskillnad för när du ändå skulle välja SAS?Försöker se annan anledning till denna försämring. Någon har sannolikt satt upp lite siffror i ett excelark och ställt sig frågan hur mycket SAS sparar på att säga upp avtal med lounger och fast track. Den siffra de kommer fram till torde (antar jag) bli lägre om kraven för att bli guldmedlem skulle vara högre. Om det sedan varit avgörande i det aktuella fallet kan vi bara spekulera i men i övrigt torde antagadena vara korrekta. Sedan finns det ju en annan sida av detta, potentiell förlust av kunder som uppskattar lounge och fast track. För min del kommer jag t.ex. inte att flyga med SAS till Alicante nästa år eftersom man väljer att ta bort lounge där för mig som Diamond. Ganska enkelt.