Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Alltså jag förstår att det är en försämring, men för mig är det inte avgörande för SAS dock med de här försämringarna.
Jag har priority Pass och det går att få för ett väldigt överkomligt pris, de flesta destinationer där jag flyger har fortf fast track eller är så pass små flygplatser att det inte spelar någon roll.
Det som avgör oftast för mig är service och hantering när det väl blir problem, och där har jag haft strul med SAS ett par ggr i år.
Toppen var lite när strulet vid ombokningar från LPI var ganska stor, och SAS vägrade kompensera för vissa av de tillkommande utgifterna som det ger mig. Har haft problem med SKY TEAM tidigare ett par ggr också, men alltid fått igenom mina krav tillslut.
Jag kommer inte sluta flyga SAS, eller bojkotta något, men jag kommer förlägga en hel del flygningar till andra bolag, oavsett om Nextjet eller liknande carrier åter kommer till Linköping eller ej.
Life goes on =)

• Gilla
Reactions: Pho
Risken är att SAS kan förlora X% kunder på detta drag. Frågan är om de kommer tjäna mer pengar på detta eller förlora på det?!
Min personliga känsla är att jag dec 2017 fortfarande kommer vara ordentligt minus på mina SAS-aktier.

Risken är att SAS kan förlora X% kunder på detta drag. Frågan är om de kommer tjäna mer pengar på detta eller förlora på det?!
Min personliga känsla är att jag dec 2017 fortfarande kommer vara ordentligt minus på mina SAS-aktier.

Så är det nog, kanske inte något massivt tapp men avståndet mellan etablerat bolag och lågprisbolag krymper för varje dag, det är såklart vi som kunder som detta beror på eftersom vi kollar på pris och inte produkt, då måste bolagen svara med att matcha pris eftersom t.ex. loungetillgång inte säljer för de flesta. Som exempel så har mina föräldrar börjat gå över till SAS och SAS Plus för sina resor inom Europa just för att de får tillgång till lounge, men nu kan Norwegian ligga nära till hands om priset och/eller ankomsttider är bättre när det inte ges det lilla extra.

Tråkig utveckling men såklart har man räknat på det, man får nog luta sig på Diners-kortet tillsvidare för de flesta flygningarna.

Men eftersom SAS fortfarande är med i Star Alliance så har man väl ändå fortsatt tillgång till lounger med den symbolen som EBG?
Ja, det är de loungerna som är listade i kolumn 2 på sid 2 i PDFen. De som försvinner för EBär på de flygplatser där det inte finns någon Star Alliance-kopplad lounge (vilket är ganska många).

BC har väl representanter från KLM och Aeroflot samt Accor här på forumet, hur är det med SAS? Har de en representant eller inte här på forumet? Har de blivit tillfrågade och tackat nej eller har de inte ens blivit tillfrågade?
Tycker det hade varit passande om det funnits någon representant för SAS här på forumet som kunde förklarat det geniala med denna förändring då jag inte ser fördelarna för oss resenärer i detta beslut.

hur är det med SAS? Har de en representant eller inte här på forumet? Har de blivit tillfrågade och tackat nej eller har de inte ens blivit tillfrågade?
SAS har aldrig haft någon representant här. Överlag har ju detta med företagsrepresentanter på forumet minskat.

Toppen