Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

palmen

Moderator
Detta kanske kan vara en öppning i Barcelona? Ska själv dit i september.

Förstår jag det rätt om jag som *A Guld har möjlighet att komma in i de lounger som Singapore Airlines har kontrakterade?

Partner lounges

LOUNGE ACCESS
First Class customers, all PPS Club members, KrisFlyer Elite Gold members and Star Alliance Gold members departing on Singapore Airlines and Star Alliance flights may invite an accompanying guest travelling on the same flight. Please click here for more information on Star Alliance lounge access policy.

https://www.singaporeair.com/en_UK/de/flying-withus/before-the-flight/lounges/partner/
Sidan du länkar är för airline partner lounges. Sas har inget partnerskap i loungen.
Singapore tar ju inte hänsyn till vad andra bolag har för avtal.

Men rent generellt så kommer du ju in i lounger som är kopplade till till olika flygbolag. Loungen i Barcelona är inte en sådan och SQ kommer inte betala ditt besök när du flyger sas. Loungen SQ nyttjar är ju inte Sala Vip som används inom Schengen heller.
 

palmen

Moderator
Pet peeve. Sala VIP betyder bara lounge. Den heter ju något, som jag inte minns just nu. Men jag ska inte märka fler ord, jag lovar.
Sala VIP Pau Cassals om vi ska vara petiga med exakt benämning på loungen. Mig veterligen är det enda loungen som ligger i T1 Schengen. Loungen SQ ska använda ligger i non schengen även om den också har Sala VIP i namnet.
 
Toppen