Senaste nytt

SAS linje Köpenhamn-Bangkok SK 973/972 läggs ner

Ser ut som om vi får besked om några veckor när det gäller SK 972 och 973
SAS-rute til Bangkok i farezonen

En lite OT varför heter BKK-CPH SK 972 borde den inte heta SK 974 efter som i 99 % av fallen så är det att flyget från hemmabasen har det lägsta numret i detta fall är ju det SK 973?
 
Nå, vad tyckte herrn?

17K blev det, missade lite detaljer. Borde ha valt 12, 14 eller 16 såg jag. Lite öppnare..

Hårdvara helt ok men inte exceptionell. Det går att sova ok. Maten var en liten besvikelse tycker jag, men kanske största besvikelsen var den tråkiga servicen. Väldigt mekaniskt. Kanske har det med avgångstiden 00:40 att göra :) Dock imponerade att vara klar med hela servicen på under 50min från avgång så sent på kvällen.
 
17K blev det, missade lite detaljer. Borde ha valt 12, 14 eller 16 såg jag. Lite öppnare..

Hårdvara helt ok men inte exceptionell. Det går att sova ok. Maten var en liten besvikelse tycker jag, men kanske största besvikelsen var den tråkiga servicen. Väldigt mekaniskt. Kanske har det med avgångstiden 00:40 att göra :) Dock imponerade att vara klar med hela servicen på under 50min från avgång så sent på kvällen.

Jag håller med om serivcen. FAs pratar mer med varandra än med paxen. Kanske är det språkbarriären? De är ju inte jättebra på engelska. Kanske har man sänkt ambitionsnivån när man slog ihop eco extra och C till eco extranivå? På min roundtrip sist nu så upplevde jag stabilare service på HKG-BKK (B774 upper deck) än på longhaulen båda gångerna.
 
Jag håller med om serivcen. FAs pratar mer med varandra än med paxen. Kanske är det språkbarriären? De är ju inte jättebra på engelska. Kanske har man sänkt ambitionsnivån när man slog ihop eco extra och C till eco extranivå? På min roundtrip sist nu så upplevde jag stabilare service på HKG-BKK (B774 upper deck) än på longhaulen båda gångerna.

Jag åkte BKK-OSL och det var väldigt fullt i affärsklass. Väldigt "norsk" meny på rutten :)

Sanningen är att jag inte själv var så engagerad som jag vanligtvis är så det kan vara att jag var osedvanligt tråkig klockan 01:00 i natt :) Men i skillnad till min senaste resor mellan BKK-TPE-BKK samt ZRH-BKK var detta en besvikelse.
 
Kankske lite OT för denna topic...

Om nu SAS lägger ner denna BKK linjen och så får man en "ny" 340 (LAN maskinen) om ett tag.
Då får SAS överkappasitet och att det öppnar upp för en kanske ny linje....
Jag själv tycker att SAS blir lite nakna i Sydostasien om man lägger ner BKK. Därför bör de se om det finns en annan stad Sydostasien(även Ostasien) att flyga till som t ex Hong Kong, Manila eller Seoul.

Vart tycker ni SAS skulle flyga till med sin 340?:)
 
Kankske lite OT för denna topic...

Om nu SAS lägger ner denna BKK linjen och så får man en "ny" 340 (LAN maskinen) om ett tag.
Då får SAS överkappasitet och att det öppnar upp för en kanske ny linje....
Jag själv tycker att SAS blir lite nakna i Sydostasien om man lägger ner BKK. Därför bör de se om det finns en annan stad Sydostasien(även Ostasien) att flyga till som t ex Hong Kong, Manila eller Seoul.

Vart tycker ni SAS skulle flyga till med sin 340?:)

Jag gissar vilt att man i såna fall väljer Hong Kong eller Seoul, då jag får för mig att yielden skulle vara betydligt bättre än Bangkok. Framtiden får också utvisa om det blir någon utvidgning i samarbetet med Singapore Airlines, och om det då blir SAS som börjar beflyga Stockholm-Singapore.

Jag tror emellertid mer på någon ytterligare nordamerikansk destination om det öppnas nytt på långdistansfronten...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen