kerran1980
Medlem
Thai har en omfattande mängd transfer pax på sina flygningar till BKK från skandinavien..säkert uppemot 50% av passagerarna har inte BKK som slutdestnation.
Den som köper en charterresa med Fritidsresor, Ving och Apollo och ska till Bangkok/Hua Hin etc får också flyga med Thai då alla 3 charterarrangörerna har köpt x-antal stolar på TG flighterna från ARN, CPH & OSL. Det rör sig om en ganska stor mängd passagerare per flight under högsäsong. Dessa charter resenärer fyller på en hel del i "monkey class" hos TG.
SAS har inga sådana charteravtal på sin linje till BKK.
Dessutom kan inte TG heller fylla sin premiumkabin..ARN linjen måste vara extremt low yield när Thai måste sälja 50% av businessclass kabinen som premium eco.
TG linjen till Oslo måste vara den mest lönsamma där Thai inte har premium eco utan säljer samtliga 42 stolar i 777-300ER som businessclass och enligt pressuppgifter har väldigt hög beläggning i premiumkabinen.
Den som köper en charterresa med Fritidsresor, Ving och Apollo och ska till Bangkok/Hua Hin etc får också flyga med Thai då alla 3 charterarrangörerna har köpt x-antal stolar på TG flighterna från ARN, CPH & OSL. Det rör sig om en ganska stor mängd passagerare per flight under högsäsong. Dessa charter resenärer fyller på en hel del i "monkey class" hos TG.
SAS har inga sådana charteravtal på sin linje till BKK.
Dessutom kan inte TG heller fylla sin premiumkabin..ARN linjen måste vara extremt low yield när Thai måste sälja 50% av businessclass kabinen som premium eco.
TG linjen till Oslo måste vara den mest lönsamma där Thai inte har premium eco utan säljer samtliga 42 stolar i 777-300ER som businessclass och enligt pressuppgifter har väldigt hög beläggning i premiumkabinen.
Last edited: