Mrniceguy
Medlem
Ganska illa, hade inte brytt mig om det var mig det handla om men kort och gott:
Sk1423 försenad till CPH pga haveri med last luckan.
Min far blev ombokad till Brussel airlines till BRU för att sedan åka med NH232 till Narita. Han är bokad i SAS PLUS men har fått en Ekonomi plats på
nh232. Förutom det så kommer han att landa mer än 5 timmar efter ordinarie ankomstlistan. Vi har bokat en transport som ska köra honom till ett ryokan långt utanför Tokyo, tar ca 3-4 timmar dit och vi skulle käka middag vid 18. samt njuta av Onsen.
I och med att han ankommer så pass sent så finns det ingen transport vid flygplatsen, så jag kommer vara tvungen att ta mig till boendet i fråga med Shinkansen/kommunalt, kommer sluta med att vi är framme runt 23.00
Jag har hostat upp ca 30000kr för detta med transport/mat osv.
Vad har min far rätt till? har skrivit ett långt mail till SAS med mina krav..
Var själv bokad med detta flyg till Köpenhamn och vidare till tokyo. Nu är jag på väg till Östersund igen då jag skulle med vändande plan hem dagen efter. Tycker att det är bedrövligt att man får olika svar hela tiden från SAS. Men vi får se om det blir någon kompensation enligt regelverket då de sa att det var en säkerhetsrisk med luckan. Får iallafall full ersättning för biljetten.