Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Så jag säger rätt till min kamrat. Fick precis reda på att han som straff för att han var i Manchester och såg fotboll också åkte på kraftig försening på hemvägen.
Inbokad på Manchester - Stockholm, 28 Dec - SK 2548 ETD 09.45. ca 17.00 kom man iväg och då med SK6052.
När han frågade om orsak uppgavs tekniskt fel. När han tog upp frågan om ersättning för försening hänvisades han till sin hemförsäkring, sen var det locket på.

Men, det rätta här är väl att han först vänder sig till SAS Kundtjänst med ersättningskrav eller....... ?
 
Så jag säger rätt till min kamrat. Fick precis reda på att han som straff för att han var i Manchester och såg fotboll också åkte på kraftig försening på hemvägen.
Inbokad på Manchester - Stockholm, 28 Dec - SK 2548 ETD 09.45. ca 17.00 kom man iväg och då med SK6052.
När han frågade om orsak uppgavs tekniskt fel. När han tog upp frågan om ersättning för försening hänvisades han till sin hemförsäkring, sen var det locket på.

Men, det rätta här är väl att han först vänder sig till SAS Kundtjänst med ersättningskrav eller....... ?
Två parallella system som inte har något med varandra att göra. Av SAS har han rätt till ersättning om förseningen inte orsakades av extraordinära skäl. Hemförsäkringen kan därtill ge ersättning.
 
Två parallella system som inte har något med varandra att göra. Av SAS har han rätt till ersättning om förseningen inte orsakades av extraordinära skäl. Hemförsäkringen kan därtill ge ersättning.
Precis.
Men det är väl SAS han börjar att reklamera förseningen till och kräver EUR 250 i ersättning ?
Av hemförsäkringen kommer han inte få ett enda dugg. I synnerhet som det är hemresa.
 
Precis.
Men det är väl SAS han börjar att reklamera förseningen till och kräver EUR 250 i ersättning ?
Av hemförsäkringen kommer han inte få ett enda dugg. I synnerhet som det är hemresa.
Som sagt, man behöver inte börja med det ena eller andra. Det är två helt parallella system!
 
Jo men frågan var om man vänder sig till SAS kundtjänst eller inte.
Hemförsäkringen skiter fullkomligt i gällande regelverk
Ja. Om förseningen avser en flygning med SAS skickar man ansökan om ersättning till SAS kundtjänst. Det finns ett formulär på hemsidan man kan använda sig av.
 
Toppen