Är det någon som har erfarenhet av Egypt Air och 261/2004 med dem?
Jag hade resa bokad 2024-12-21 till Nairobi, via Cairo. Bokad på SAS hemsida med Eurobonus poäng.
Måndagen den 16e fick jag info om inställd flight och att jag istället bokats om till den 22a december.
Jag blev drygt 26h sen till Nairobi.
Mitt BusinessClass säte funkade inte, gick inte att "reclina" så jag satt helt upprätt mellan CPH och CAI. Jag hade samma stol från CAI till NBO, så var mäkta besviken när jag insåg att det vara samma plan vidare. Direkt vid boarding påtalade jag detta och de hämtade en tekniker som försökte lösa problemet men misslyckades.
Jag skrev och klagade på trasigt säte till Egypt Air. Har fått ärendenummer, men ingen respons.
Eftersom jag bokat och beställt via SAS gjorde jag claim på förseningen via dem. SAS kom tillbaka snabbt och meddelade att jag måste göra claim till Egypt Air istället. Har gjort claim till Egypt Air, de har svarat med ett ärendenummer att det ska ta 10 dagar (se nedan) angående klagomålet på stolen, angående förseningen har jag fått en mailadress till deras kontor i Köpenhamn. Men ingen respons.
Någon som har erfarenhet av Egypt Air? Vad kan jag förvänta mig?
We will respond within 10 business days, noting that some cases may take longer.
For swift handling, please provide your booking reference, ticket number , if this information has not already been provided.
For urgent issues, please visit your nearest EGYPTAIR Sales Office or contact EGYPTAIR Call Centre through:
- Inside Egypt: Mobile 1717 or Land line 090070000 (amount will be deducted in Egyptian Pounds).
- Outside Egypt: 0097142306666 (amount will be deducted in UAE Dirham).
- Inside Saudi Arabia: 00966122297777 (amount will be deducted in Saudi Riyal).