gastronaut
Medlem
Lyckades boka ARN-MAN-SIN, SIN-BKK-LHR-ARN, med Singapore Airlines ut och Eva Air hem på de långa benen.
Fick notis från SAS att de ställt in sista benet från LHR-ARN, och de har bokat om mig på en flight som avgår innan ankomsten till LHR (dvs, det blev en lite dum ombokning). Det finns inga andra avgångar som går att ta på kvällen (ankommer efter 19), utan jag måste i så fall bokas om till nästa dag från LHR. Det kommer innebära hotellkostnader för mig.
Är SAS skyldiga att stå för den kostnaden som duty of care? Blir det konstigt om jag bokar om, dvs att jag i någon bemärkelse godkänner ändringen? Behöver jag tänka på något innan jag kontaktar dem och bokar om?
Det är mer än 14 dagar kvar till avresa. Jag ser heller inga andra möjliga ombokningar på hemvägen (plus att jag hellre vill ha Eva än de andra alternativen om de ens skulle dyka upp.
Fick notis från SAS att de ställt in sista benet från LHR-ARN, och de har bokat om mig på en flight som avgår innan ankomsten till LHR (dvs, det blev en lite dum ombokning). Det finns inga andra avgångar som går att ta på kvällen (ankommer efter 19), utan jag måste i så fall bokas om till nästa dag från LHR. Det kommer innebära hotellkostnader för mig.
Är SAS skyldiga att stå för den kostnaden som duty of care? Blir det konstigt om jag bokar om, dvs att jag i någon bemärkelse godkänner ändringen? Behöver jag tänka på något innan jag kontaktar dem och bokar om?
Det är mer än 14 dagar kvar till avresa. Jag ser heller inga andra möjliga ombokningar på hemvägen (plus att jag hellre vill ha Eva än de andra alternativen om de ens skulle dyka upp.