Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

taxvalp

Medlem
Tack! Det låter ju lovande. Att det var en strejk på Kastrup som var orsaken var alltså vad de hävdade under själva flygningen. I svaret på min ansökan om kompensation hävdar de bara "airport restrictions", utan att utveckla något närmare vad exakt de menar. Jag ska försöka kräva det en gång till, och om de då hävdar att det har med en tidigare flygning att göra vore det fantastiskt att få se de rättsfall som lunne grävde fram för att få rätt mot LH.

Passar på att upprepa tipset att det inte är värt besväret att lägga mer energi på att klaga efter första avslaget hos SAS. Skicka in till ARN så kommer du att få rätt så småningom och en utbetalning lagom tills du har glömt hela fallet.
 

rottemark

Medlem
Passar på att upprepa tipset att det inte är värt besväret att lägga mer energi på att klaga efter första avslaget hos SAS. Skicka in till ARN så kommer du att få rätt så småningom och en utbetalning lagom tills du har glömt hela fallet.

Verkligen tråkigt att de satt det i system att neka tills ARN meddelar dom. När jag skickar in till ARN tänker jag mig att det ändå kan vara bra att lägga till hänvisningar till relevanta domar, så om @lunne vill visa hur han argumenterade ner LH, eller om någon annan vet vilken/vilka domar som säger att förseningar på tidigare flighter inte kan gälla som extraordinära omständigheter, så tas det väldigt tacksamt emot.
 

Gus

Medlem
Den 26 mars skrev TAP till mig att de skulle betala ut 238 euro för försenat bagage. Fortfarande inga pengar in på kontot. Någon som verkligen har fått pengar av TAP och hur lång tid tog det?

Dessutom ligger det ett ärende hos Airhelp där jag ska få pengar för försenat flyg från TAP. TAP har efter två månader fortfarande inte för över pengarna till Airhelp så jag har inte fått pengar därifrån heller.
 

FFlash

Medlem
jag fattar inte. SAS faktiskt bokade om mig till ett flyg som skulle avgå 2 dagar senare. På Arlanda sa de att det är bara åka tåg och claima sen kostnaderna.
Nu hävdar SAS enligt nedan, efter att jag skiclat in claims????

Var kan jag bäst escalate denna? Länge sen jag behövt claima nånting
IMG_7953.jpeg
 

rottemark

Medlem
Spelar ingen roll vad du tycker då detta redan passerat domstol tidigare och utfallet är att vad som hänt på tidigare flighter under dagen är helt irrelevant som anledning till din försening. Dvs SAS kan inte använda det som skäl.
Har du möjligtvis koll på vilken dom som tydligast visar på att vad som hänt på tidigare flighter under dagen inte kan räknas som extraordinära händelser? Det hade varit skönt att kunna hänvisa till något konkret när jag anmäler till ARN.
 
Alright. Svarar de dig samma sak som mig?

"We are pleased to inform you that, we have requested the bank transfer of EUR238 as per EU Regulation 261/2004. The payment should be credited to your given bank account in the coming weeks."
Fick liknande för någon månad sedan men för en person. När jag påpekade att vi var fyra blev det tyst. Någon annan som har erfarenhet av TAP?
 
Toppen