Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Hachans

Medlem
Du borde fått samma svar som jag ?

We will try to process your request as quickly as possible. After three months at the latest, you will receive a message from us on the status of your conciliation proceedings. Therefore, please refrain from making any enquiries about the status of your request in the meantime.

Idag tre månader efter inskick hörde de av sig och på vänligaste korrekta tyska sätt sa de ”ring inte oss, vi ringer dig”. De arbetar fortfarande med case som skickades in 2022. Fint ändå att de hörde av sig och berättade att de inte glömt bort en.

Deras arbetsbörda ser ut så här:

1686316452299.png
 

filip23

Medlem
Har bokat flight och sedan separat hyrbil och hotell. Nu när SAS har ställt in flighten, vilka rättigheter vi till återbetalning av hus och hyrbil som nu inte går att boka av?
 

pswe

Medlem
Har bokat flight och sedan separat hyrbil och hotell. Nu när SAS har ställt in flighten, vilka rättigheter vi till återbetalning av hus och hyrbil som nu inte går att boka av?
Jag hade avvaktat lite för att se vilket alternativ som erbjuds från flygbolaget, hur mycket hotell och hyrbil som verkligen påverkas till slut.
 

filip23

Medlem
Jag hade avvaktat lite för att se vilket alternativ som erbjuds från flygbolaget, hur mycket hotell och hyrbil som verkligen påverkas till slut.
Absolut där är jag med dig. Men OM det nu inte går att lösa och vi förlorar 1-2 dagar på hotell samt hyrbil. Vilka rättigheter har man då som passagerare?
 
Har missat en del connections på Kastrup den senaste tiden, nu har mina claims till SAS börjat hanteras. Får bara upp att de hänvisar till att kapacitetsbrist i flygledningen ligger utanför deras kontroll. Finns det något bra sätt runt detta eller är det bara att gilla läget?
 

palmen

Moderator
Har missat en del connections på Kastrup den senaste tiden, nu har mina claims till SAS börjat hanteras. Får bara upp att de hänvisar till att kapacitetsbrist i flygledningen ligger utanför deras kontroll. Finns det något bra sätt runt detta eller är det bara att gilla läget?
Om det stämmer har du inget att hämta över huvud taget.
 
Toppen