agehall
Medlem
Det gäller även om man blir tvungen att åka för tidigt. Bara att läsa innantill i lagtexten eller på wikipedia.Gäller regelverket bara vid förseningar eller även vid tidigareläggning av en flight?
Det gäller även om man blir tvungen att åka för tidigt. Bara att läsa innantill i lagtexten eller på wikipedia.Gäller regelverket bara vid förseningar eller även vid tidigareläggning av en flight?
Låter som BS ja. Undvik rödnosen framöver.Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian ) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass ).
Jag hade nog ändå testat den med en sådan där tjänst. Att dra det till ARN hjälper nog föga o annars vore det ju tinget.Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian ) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass ).
Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian ) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass ).