agehall
Medlem
Det gäller även om man blir tvungen att åka för tidigt. Bara att läsa innantill i lagtexten eller på wikipedia.Gäller regelverket bara vid förseningar eller även vid tidigareläggning av en flight?
Det gäller även om man blir tvungen att åka för tidigt. Bara att läsa innantill i lagtexten eller på wikipedia.Gäller regelverket bara vid förseningar eller även vid tidigareläggning av en flight?
Låter som BS ja. Undvik rödnosen framöver.Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass).
Jag hade nog ändå testat den med en sådan där tjänst. Att dra det till ARN hjälper nog föga o annars vore det ju tinget.Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass).
Här om veckan var
tjejens flyg (med N*rwegian) ARN-LAX försenad med 3 h 43 min PLUS att 45 min gick åt att de försökte öppna dörren vid ankomst till LAX (”equipment failure”). Därav kom man över den ”magiska” fyra timmars gränsen. N*rwegian påstår att förseningen berodde på dåliga väderförhållanden vid tidigare flyg samma dag som planet användes på (BKK-ARN tydligen). Därför nekar de all ersättning. Undrar om detta är värt att tvista om? Låter som BS i mina öron men då har jag inte mycket gott att säga om N*rwegians customer ”care” (pffff) sedan tidigare.
Själv fick jag en gång vänta på ersättning på närmare ett och halvt år från just Norsken när mitt flyg HEL-ARN ställdes in — och detta genom en sk. flygadvokatstjänst (innan jag hittade till BusinessClass).