Senaste nytt

Nya villkor i Nordic Choice från 1 februari

intuition

Medlem
Gamla regeln, så som den såg ut i medlemsvillkoren per oktober 2020:
7.7.5. Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå, gäller om hotellet har mer än en rumskategori. På Icehotel gäller detta endast inom varma hotellet.
Eftersom
7.7.1. En PLATINUM-medlem får alla förmåner som gäller för BLUE-, SILVER- och GOLD-nivån.
så gällde även följande för en platinum-medlem
7.6.7.Möjlighet till uppgradering till bästa tillgängliga rumskategori vid ankomst om det finns ledig kapacitet. Till vilken rumskategori bestäms vid ankomst. Vissa sviter på utvalda hotell är undantagna. På Icehotel gäller detta endast inom varma hotellet.


Samma passager i nya villkoren
7.8.4 Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna). Kombineras med GOLD-förmån om uppgradering vid ankomst.
samt
7.7.7 Möjlig gratis uppgradering till bästa tillgängliga rum vid ankomst. Möjlighet avgörs vid ankomst.
 

intuition

Medlem
Diskussionen föranledde mig att gå igenom och matcha nya villkoren mot gamla och titta på exakt vad som ändrats.
Värt att notera, som jag inte tror framgått tidigare, är följande:

* Status-match med Hertz är borttaget
* En hint om att det kommer att gå att välja rum i appen och att detta kommer att kosta( kostnadsfritt val är ny förmån för Guld och Platinum)​
7.7.9 Möjlighet att utan kostnad välja rum via appen, på hotell där detta är tillgängligt.
 
Diskussionen föranledde mig att gå igenom och matcha nya villkoren mot gamla och titta på exakt vad som ändrats.
Värt att notera, som jag inte tror framgått tidigare, är följande:

* Status-match med Hertz är borttaget
* En hint om att det kommer att gå att välja rum i appen och att detta kommer att kosta( kostnadsfritt val är ny förmån för Guld och Platinum)​
Du kan fortfarande statusmatcha mot Hertz.

Medlemsförmåner i Nordic Choice Club - Nordic Choice Hotels
 

intuition

Medlem
Jag tror att du missförstår mig, det var inte det jag sa.
Diskussionen föranledde mig att gå igenom och matcha nya villkoren mot gamla och titta på exakt vad som ändrats.
Värt att notera, som jag inte tror framgått tidigare, är följande:

* Status-match med Hertz är borttaget
* En hint om att det kommer att gå att välja rum i appen och att detta kommer att kosta( kostnadsfritt val är ny förmån för Guld och Platinum)​

Följande passager är borttagna ur medlemsvillkoren:
7.5.6. Medlem erbjuds statusmatch till Five Star nivå hos Hertz i tre års tid. Statusmatch erhålls genom att kontakta Nordic Choice Hotels kundservice.
7.6.8. Medlem erbjuds statusmatch till President Circle nivå hos Hertz i tre års tid. Statusmatch erhålls genom att kontakta Nordic Choice Hotels kundservice.


Att de listar det som förmån på sajten behöver inte betyda att det faktiskt fortfarande går eller att det kommer att gå att få en sådan match speciellt länge till.
 
Jag tror att du missförstår mig, det var inte det jag sa.


Följande passager är borttagna ur medlemsvillkoren:
7.5.6. Medlem erbjuds statusmatch till Five Star nivå hos Hertz i tre års tid. Statusmatch erhålls genom att kontakta Nordic Choice Hotels kundservice.
7.6.8. Medlem erbjuds statusmatch till President Circle nivå hos Hertz i tre års tid. Statusmatch erhålls genom att kontakta Nordic Choice Hotels kundservice.


Att de listar det som förmån på sajten behöver inte betyda att det faktiskt fortfarande går eller att det kommer att gå att få en sådan match speciellt länge till.
Och jag poängterade bara att det fortfarande går enligt deras sida, inte att du hade fel i din sammanställning/jämförelse av medlemsvillkoren. Statusmatchning finns fortfarande kvar på den uppdaterad listningen av förmåner (där spa 2 för 1 och gratis kaffe mm finns uppdaterat). Men du kanske har rätt att dom glömt att ta bort den från listan.

Medlemsförmåner i Nordic Choice Club - Nordic Choice Hotels
 
Det här med gratis kaffe på vilket hotell som helst även när man inte bor där är ju en trevlig och smart grej för att hålla kunderna till sig under en pandemi. Det kommer jag utnyttja hemma när jag är på stan!
 

John Rambo

Medlem
Det här med gratis kaffe på vilket hotell som helst även när man inte bor där är ju en trevlig och smart grej för att hålla kunderna till sig under en pandemi. Det kommer jag utnyttja hemma när jag är på stan!

Jag provade det igår på Malmö Live efter att ha varit där på ett träningspass (platinum.) Trevligt och välkommet även hos personalen. Gillar denna perk likaså!
 
Är guld. Satt nu och kollade igenom alla bokningar i appen som jag gjorde på kampanjen förra helgen. Alla har redan uppgraderats till nästa rumskategori. Intressant!
 
Toppen