Senaste nytt

Nya villkor i Nordic Choice från 1 februari

Det verkar vara lite olika på olika hotel. Jag har fått ungefär hälften uppgraderade som Plat. Ibland från superior till Famlijerum. I Helsingborg verkar det vara snäppet över Delux....Vet inte om det är bra eller inte....?
 

intuition

Medlem
Det verkar vara lite olika på olika hotel. Jag har fått ungefär hälften uppgraderade som Plat. Ibland från superior till Famlijerum. I Helsingborg verkar det vara snäppet över Delux....Vet inte om det är bra eller inte....?
Om du syftar på Grand Hotel Helsingborg, så har jag fått exakt samma uppgradering och satt precis och tittade på det. Jag skulle tro att Deluxe och Familjerum är i grunden samma rumstyp, dvs 30kvm. Det som verkar skilja är att deluxe har en bäddsoffa för två från början medan familjerummet inte har det utan får de extrasängar man beställer.
 

intuition

Medlem
Skulle bara rapportera tillbaka om den digitala restaurang-kupongen om det är någon som undrar hur det fungerar.

Så fort man checkat in dyker den upp i appen, dels som en push, dels finns den inne på din bokning, typ mellan rubrikerna "Din bokning" och "Kontakta oss".
Klickar du in på kupongen ser du värdet och kan vända på den och se reglerna.
Kupongen kan användas "innan restaurangen stänger i dag" så teoretiskt ska den ligga kvar till stängningsdags, även om det är efter 24.00.
Kupongen försvinner om du inte använder den
Bor du flera dagar i rad så dyker en ny kupong upp nästa dag

Använda
Det hela känns lite high-tech till dess du ska använda kupongen.
- Jag har en kupong, den är visst i appen nuförtiden.
- OK, jag får se. Jadå, tryck där, säger servitrisen och pekar på knappen "Använd kupongen"
Jag trycker och kupongen nollställs - "Din kupong är nu förbrukad"
- Sådär, säger servitrisen, och slår in 125kr rabatt i kassan.

Så processen är precis som om det vore en fysisk kupong, ingen koppling mellan appen och restaurangen. Inget fel med det, jag är nöjd att slippa pappers-lappen, men det var inte riktigt lika high-tech som jag trodde.

Och en liten varning för den klåfingrige: Tryck alltså inte på knappen "Använd" om du inte står med servitrisen och ska betala!
 
Jag har ca 20 bokningar som är efter 1 feb men bokade före. Ringde kundtjänst idag för att kolla vad som händer med dom. Han sa att har skulle gå in och uppgradera alla ett steg. Kollar nu och det har dom gjort. Snyggt.
 
Han sa att det kommer vara varje Hotel som ska sköta det, han gjorde allt manuellt för mig i alla fall. Han sa att han skulle gå igenom allt själv.
 

intuition

Medlem
Det är en intressant fråga - jag tycker det verkar som att det är en manuell hantering.
Och det som är i post#26 ("uppgradera...när bokningen kommer in") tycker jag också antyder att det är en hantering som görs för hand, kanske av resp. hotell. Finns isåfall viss risk för fortsatt godtycke. Men tiden lär utvisa.
 
Vet inte om någon annan skrivit detta och jag missat det? Men dom har nu ändrat så att man måste äta mat samtidigt för att kunna nyttja vouchern för alkohol numera (inte som tidigare att bara starksprit var exkluderat). Dvs du kan inte enbart ta en öl för vouchern längre, utan att mat måste beställas samtidigt.
 
Toppen