Senaste nytt

Nya villkor i Nordic Choice från 1 februari

Jo, men 18 eller 21 på ankomstdagen är inte jättestor skillnad, tror det är ytterst få som har behov av de extra 3h. Det var väldigt frikostigt innan, men för mig personligen funkar 18 lika bra.
Ändå en försämring. Jag bokar ibland hotell i Stockholm ifall flyget är sent och man inte hinner med sista tåget hem. Oftast går det och då avbokar man hotellet bara när man är på tåget. Men visst 18.00 samma dag är ändå bra jämfört med andra hotellkedjor.

• Gilla
Reactions: hco
Platinum

- 7.8.4 Garanterad uppgradering av rumskategori en nivå om hotellet har rum i nästa kategori tillgängligt när bokningen registreras (sviter undantagna)

Jag tycker den här är lite lurig. Kan vara toppen, kan vara dåligt.

Vi är många som noterat ryckigheten i uppgraderingar när de görs av receptionen/roomingen. Om det görs vid bokningen, så antar jag att det blir 100% garanterat, dvs någon teknisk lösning som omedelbart uppgraderar. Det är ju i så fall toppen.

Skrivningen säger inte heller att receptionen/rooming kommer att sluta göra uppgraderingar. Om det fortfrande finns chans till ytterligare uppgraderign vid ankomsten är det ju super-super.

Men om det är så att bokningen är enda tillfället uppgradering görs och sviter därmed 100% är undantagna är det ett gigantiskt nedköp för mig. Jag bokar ofta högsta kategori. Då blir mitt platinum i praktiken värdelöst.

Står dock fortfarande 21.00 när jag provbokar i februari.
e6914e7a63fe390e3402b6a386c45c99.jpg

@Cristoffer Cedergren såklart det gör, villkoren börjar gälla 1 februari som det står i trådens rubrik.

@intuition helt enig med Dig, jättenöjd med NCC för tillfället, men värt nämna att jag blivit uppgraderad mina senaste två stays från billigaste rum (snäppet över garderobsnivån) till svit även med Hotels.com bokningar. Det ena var inte ens ett VIP hotell utan de måste ha sett min Gold status även där!

Försvinner sviterna helt tappar jag intresset för NCC. Det har hänt förr, både hos dem och andra kedjor.

Last edited:
Det ska bli spännande att göra några provbokningar 1/2 för att se om det verkligen är omedelbar garanterad uppgradering.

Finns ju en del hotell vars rums-ordning är högst tvivelaktig, där rum med dubbelsäng anses vara uppgradering från ett identiskt rum med två enkelsängar, så kommer att behöva testa sig fram vilket rum man måste boka för att få de sängar man önskar...

@Cristoffer Cedergren såklart det gör, villkoren börjar gälla 1 februari som det står i trådens rubrik.

@intuition helt enig med Dig, jättenöjd med NCC för tillfället, men värt nämna att jag blivit uppgraderad mina senaste två stays från billigaste rum (snäppet över garderobsnivån) till svit även med Hotels.com bokningar. Det ena var inte ens ett VIP hotell utan de måste ha sett min Gold status även där!

Försvinner sviterna helt tappar jag intresset för NCC. Det har hänt förr, både hos dem och andra kedjor.
Japp. Man får boka upp hela året nu, ta skärmdumpar och spara

Om jag förstår det rätt så kommer möjligheten att bli uppgraderad om det finns tillgängligt vid ankomst till svit finnas kvar? Enbart att man inte är garanterad det som försvinner?

Plus
Gratis kaffe, restaurangkuponger i appen och i hela norden,

Men
ingen gratis skjorttvätt

och inget förtydligande hur det rent praktiskt fungerar med den garanterade uppgraderingen. Texten är i alla fall skriver som att det är en försämring: "Det som är nytt är att detta endast gäller om vi har lediga rum i en högre rumskategori när din bokning registreras i bokningssystemet."

Dessutom en konstig skrivning om att man inte får bonuspoäng på restaurangen:
"Från och med nu får du en restaurangkupong i stället för Bonuspoäng på restaurangnotan när du bor på hotell i Norge eller Danmark. "
Men de menar väl att de 125kr/13€ inte längre kan generera poäng och att överstigande värde fortfarande ger poäng?

Toppen