Senaste nytt

Nya villkor i Nordic Choice från 1 februari

Dessutom en konstig skrivning om att man inte får bonuspoäng på restaurangen:
"Från och med nu får du en restaurangkupong i stället för Bonuspoäng på restaurangnotan när du bor på hotell i Norge eller Danmark. "
Men de menar väl att de 125kr/13€ inte längre kan generera poäng och att överstigande värde fortfarande ger poäng?

Nej, nu kan man inte tjäna poäng i restaurangen alls. Förr i tiden fick man en poäng per DKK/NOK i Danmark/Norge, och i Sverige/Finland fick man noll poäng, men en voucher istället. Nu gäller voucher och noll poäng i alla länder.

Nej, nu kan man inte tjäna poäng i restaurangen alls. Förr i tiden fick man en poäng per DKK/NOK i Danmark/Norge, och i Sverige/Finland fick man noll poäng, men en voucher istället. Nu gäller voucher och noll poäng i alla länder.
OK, då är jag med!
(Det var intjäning 0,3p/kr via MC som jag tänkte på)

En spännande sak kring den garanterade uppgraderingen.

Jag noterar att jag på en bokning i slutet februari (som gjordes 26/1) redan blivit uppgraderad. Så det verkar som att de kör igenom systemen vid bokning eller strax därefter och uppgraderar. Det är bra.
(Äldre bokningar, gjorda i december har däremot inte fått någon behandling så vitt jag kan se)

Återstår att se vad som händer vid incheckning. Detta är på ett hotell där de sagt till mig att de alltid ger bästa lediga rum till platinum, så det blir intressant att se om de uppar mig vidare eller om den lokala roomingen har upphört.

Villkoren är förbättrade innan släpp idag ser jag! De har alltså lyssnat på mångas kritik. :)

Fortsatt fri avbokning till 21 för Silver+ Jag slipper fortsatt sistaminuten bokningar via andra. Tack!

Garanterad sen utcheck (18) för Platinum. Tack!

Nu blev detta plötsligt en klar förbättring med mitt resemönster. :)

Enbart positivt med 125dkk än några extra poäng för fikat och jag gillar instant upgrades och 2 för 1 på spa. Jag vet också att suites fortsatt är möjliga om de är lediga. Det får packas ned en skjorta extra bara vid behov. Enkelt ordnat.

Bra jobbat NCC, tack för att Ni lyssnade.

Last edited:
Första incheckningen nyss nu i februari från en tidigare kampanjbokning. Det var lite spännande få bekräftat att det inte var något negativt för Plat.

5x ✔️
Digital voucher i Appen ✔️
Härlig Suiteuppgradering ✔️

Min slutsats från förra inlägget kvarstår. Detta var faktiskt inte en klassisk ”enhancement” utan positivt för mig.

Last edited:
God kväll. Jag såg detta och tänkte någon kunde ha nytta av det. På Nordic choice facebook förklara dom själva att som Platinum så blir man direkt uppgraderad ett steg men ska ändå får bästa rum tillgängligt när man väl är på plats.

Attachments

• Skärmavbild 2021-02-05 kl. 16.47.39.png
    Skärmavbild 2021-02-05 kl. 16.47.39.png
    257,4 KB · Visningar: 136
Man har fortfarande möjlighet till uppgradering till svit vid incheckning.
Kan du utveckla vad det är i tillgänglighet som ändrats?

Toppen