Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

Även om man inte enbart tar hänsyn till stolen?

Absolut! I F ingår hela konceptet med ground service i ZRH, MUC och FRA (alla tre om du får ihop routingen) samt inflightservicen.

Det är en j*kla skillnad på att sitta 2-3-2 i en fullpackad jumbo med brickservice mot att ha en säng och en stol på upper deck. Känslan blir lite som att flyga PJ med bara åtta pax på en yta som en A 319... :)

Gör jag en F-bokning för bonuspoäng så har jag höga förväntningar på upplevelsen och skulle bli väldigt besviken om personalen har en dålig dag.

Vänligen inte ha för höga förväntningar. Dålig dag på personalen kan du inte förutse och du ser även resevana resenär som Jacob, Concorde, Senator får dåliga oengagerade kabinpersonal ibland.
Sedan finns det flygbolag som är mer stabila när det gäller service. Singapore Airlines och Cathay Pacific är bland dem.

En grej som jag inte riktigt förstår är om man har nytta av Amex 2-4-1 när man gör den här typen av intrikata bonusbokningar med många olika bolag. 2-4-1 gäller väl bara på SAS egna flighter?

Eller?

En grej som jag inte riktigt förstår är om man har nytta av Amex 2-4-1 när man gör den här typen av intrikata bonusbokningar med många olika bolag. 2-4-1 gäller väl bara på SAS egna flighter?

Eller?

AMEX 2-4-1 gäller bara på SAS flyg, svar ja!

Tack!

Då blir den logiska följdfrågan: om nu man får allra bäst bang for the buck (likt exemplen här i tråden) med blandade bolag, är 2-4-1 egentligen dumt att använda (då det låser en till SAS)? Är det vanligt att en riktigt välplanerad bonusresa med flera bolag och destinationer blir MER prisvärd än en vanlig 2-4-1? Eller finns trick för att maximera en 2-4-1 med olika destinationer (men bara SAS) också?

Toppen