Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

palmen

Moderator
Tur eller?
Jag kickade på minst 10 alternativa destinationer från Chicago under aug., sept. , okt.
Det fanns nästan inte en enda plats, inte ens i ekonomi.
Att det är svårt på rutter med enstaka avgångar som traffikeras av ERJ145 och CRJ200 kan jag förstå, men
detsamma gäller t.ex. ORD-DEN med 10-talet A320 avgångar dagligen.

Ingen tvekan om att UA försämrat platstillgången inrikes, finns många såna här analyser.
United's Premium Service Business Saver Award Availability is Much More Sparse than its Competitors' - Points, Planes and Passports
Mycket möjligt att det varit tur.
De rutter jag tittade var ORD-YYZ, YVR-SFO, SFO-YVR, SFO-YYZ. Alla dessa förutom SFO-YYZ hade flera avgångar de dagar jag skulle åka med bonusplatser i "First/Business" på mina datum. SFO-YYZ skulle jag få åka dagen innan för att passa flighten hem.
 

chazzie

Medlem
En nyfiken fråga till angående First Class Terminal (försöker vara duktig att undvika akronymer nu :D ), får man begagna den även vid ankomst åter från en First flight? Dvs. medan man väntar på kärran till Stockholm?
 

flum

Medlem
En nyfiken fråga till angående First Class Terminal (försöker vara duktig att undvika akronymer nu :D ), får man begagna den även vid ankomst åter från en First flight? Dvs. medan man väntar på kärran till Stockholm?
Officiellt får man inte det utan är hänvisad till First Class Lounge. Inofficiellt går det dock alldeles utmärkt ifall du har en flight i lufthansa-metall till Stockholm, men som sagt inga garantier. Ping @Thornado, @bnr som gör detta just nu, hur var bemötandet i receptionen på FCT när ni anlände? Har själv bara använt FCT vid avgång long haul.
 

chazzie

Medlem
Förvisso kan det vara kul att testa First Class Lounge också. Jag hade för avsikt att åka LH-metall så gott det går hela vägen, dvs. allt utom inrikes i Sverige.
 

bnr

Medlem
Officiellt får man inte det utan är hänvisad till First Class Lounge. Inofficiellt går det dock alldeles utmärkt ifall du har en flight i lufthansa-metall till Stockholm, men som sagt inga garantier. Ping @Thornado, @bnr som gör detta just nu, hur var bemötandet i receptionen på FCT när ni anlände? Har själv bara använt FCT vid avgång long haul.

Det går alldeles utmärkt att använda FCT vid ankomst med F och vidare färd med LH, så mycket kan jag bekräfta. Med största sannolikhet gäller detta även för vidare färd med LX/OS. Vågar inte lova att man har denna access om man flyger vidare med SK el. annat *A-bolag.

Bemötandet var precis som om vi skulle flyga ut från FRA. Inga konstigheter öht.
Vid utresa från FRA frågade jag om jag hade access till FCT, fick först svaret "No." av en värdinna, tätt följt av en annan, mer senior(?), värdinnas svar "Well... you do have access, but you have to walk to the terminal.".

Beviseligen är det inga konstigheter, man har även access till FCL i MUC även om man ankommit med F till FRA. Vi sitter i MUC FCL i skrivande stund. :)
 
Toppen