Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

Sant, det kan stämma. Men om man gör transfer via Sydafrika? Då korsar jag ju varken eller! ;)

Jag misstänker att de räknar hur många inter-continental flygning du har gjort.
T ex Asien-Afirka-Europa t/r räknas som 4 inter-con flygningar och det blir svårt att argumentera.

När det gäller Europa-Oceanien, kan man inte flyga dit utan att ha 4 inter-con flygningar. Därför går det.
Sedan är det annan sak att det är ytterst dåligt av SAS EuroBonus att de inte tillåter stopover vid bonusresor.

På Europa-Oceanien får man väl vänta på att TK startar en linje till Perth. Det har ryktats om det läänge nu, men ännu har inget hänt. IST-PER är ju iaf teoretiskt möjligt (de har ju redan IST-LAX, så skillnad i distans är inte så stor).

Har för mig att mellan två destinationer finns det ofta en max sträcka som får flygas, kommer inte ihåg namnet på detta. Sedan när man bokar bonusresor brukar de flesta bolag använda sig av denna siffra och lägga på 5-15%. Detta för att folk inte ska vara för kreativa med sin routing. Vet inte om detta är något som SAS använder sig av.

Har för mig att mellan två destinationer finns det ofta en max sträcka som får flygas, kommer inte ihåg namnet på detta. Sedan när man bokar bonusresor brukar de flesta bolag använda sig av denna siffra och lägga på 5-15%. Detta för att folk inte ska vara för kreativa med sin routing. Vet inte om detta är något som SAS använder sig av.

Jag tror inte SAS EuroBonus använder MPM(Maximum Permitted Mileage).
Både Jacob och rob74 har lyckats att få bonusresa typ Stockholm-Munchen-Tokyo-Bangkok, vilket är 85% mer än Stockholm-Bangkok.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Här kan ni resa om deras trip report.
rob74: http://www.businessclass.se/reserap...ngkok-thailand-aerosvit-airlines-ukraine.html
Jacob: Trying out 8 different brands of champagne! To, from and within Asia on *A in First - FlyerTalk Forums

Dessutom har här på businessclass.se fått igenom betydligt längre omvägar än 168%.

Förvisso med US airways men när jag biljetterade min pek-icn-hkg-bkk-sin-hnd-pek så hamnade icn som destination, kanske för att jag hade längst stopp där, och det gjorde ju att pga "omvägen" tillbaka till pek så reste jag 7,5ggr längden pek-icn-pek. :)

Hej!

Har nyligen blivit medlem på ANA:s hemsida, mycket inspirerad av de resor som ni skildrat här! För om jag är rätt uppdaterad så är det ANA:s sökmotor ni använt för att få fram era rutter (och därefter görs själva bokningarna via SAS EB)?

Försöker nu planera lite rutter enligt era exempel ovan men har inte fått det att fungera.
Har dryga 200'EB poäng.

Fråga:
Hur använder ni/man ana:s sida för att få fram dessa resor (med EB poäng primärt)?
Har i skrivande stund inte översatt EB till ANAs sida. Är det ett första steg?

Tack på förhand.
/Fredrik

Jag hade tänkt att boka en första klass biljett till Asien för 180000 EB poäng.
Jag har kollat lite på vad som finns.
Det svåra är ju att hitta de intercontinentala sträckorna.
Lufthansa släpper första klass platser 2 veckor före avgång.
Längre fram i tiden kan man hitta Thai och Asiana till typ Frankfurt, London eller Zurich. (Från Seoul / Bangkok)
Från februari flyger Thai A380 mellan Bangkok och Frankfurt och sådana platser verkar finnas.

Är det någon som vet hur Thai:s och Asianas första klass står sig mot Lufthansa?

Med Air China finns det ju gott om platser men det är ju tydligen inte lika bra.

Platser med Swiss verkar svåra att hitta.
Det är svårt att hitta platser på Lufthansa A380.

Jag har tänkt att boka en biljett med Lufthansa first till Asien.
Kanske Frankfurt-Tokyo med LH Tokyo-Hong Kong med ANA eller United, Hong Kong - Singapore med Singapore Airlines
Singpore till Jakarta med LH.
Jag tänkte ansluta med en ekonomibiljett till Frankfurt.

Sedan tänkte jag köpa en Businessbiljett från kanske Manila till Stockholm med Qatar för 2650 USD.
Denna biljett ska ha retur ungefär 2 veckor innan återresan med bonusbiljetten startar.
Återresan kan bli Kuala Lumpur - Bangkok med LH.
Bangkok till Tokyo med Thai eller ANA.
Tokya till Seoul med Ana eller Asiana
Seoul till Frankfurt med Asiana.

Vad menar du med att Översätta EB till Ana's sida?

Lycka till!

Tack Ubbe. Ska se vad jag kan få ut av den sidan.
Men finns det inte en risk att det man inte nyttjar poängen rätt där?

Min tanke är att:
1. köpa t/r biljett till ex Tokyo.
2. Boka first/business rundresa i asien som utgår från ex tokyo för ex 60.000 eb poäng

Verkar som att många gjort satt ihop resor på det sättet. Och då använt ANA:s sida som jag förstår det. Kanske fel?

Toppen