Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

Tack för svaret AHO! Fast Singapore Airlines släpper väl inte till bonusbiljetter i C på Long Haul för Eurobonus poäng?
Är det giltigt om man tar LH eller LX också? T.ex NYC-FRA-PEK-SIN.

Tack för svaret AHO! Fast Singapore Airlines släpper väl inte till bonusbiljetter i C på Long Haul för Eurobonus poäng?
Singapore Airlines C klass är tillgänglig för SAS EuroBonus också, däremot inte F klass med 380/77W.
Är det giltigt om man tar LH eller LX också? T.ex NYC-FRA-PEK-SIN.
Jag har inte provat, men via Beijing är nog för mycket då flyger du mellan 4 zoner (Nordamerika, Europa, Fjärran Östern och Sydostasien).
Men New York-Zurich-Bangkok-Singapore kanske fungerar.

Tack för svaret igen, AHO! Jag siktar på en F biljett. Men det fattas 70000 poäng ännu så om ett år ungefär ska det bokas.

Teoretiskt kan du boka Singapore Airlines flyg New York/JFK-Frankfurt-Singapore och det är giltig routing.

Analogt skulle man rent teoretiskt kunna boka exempelvis PVG-ICN-LAX-FRA-ARN r/t som *A award med EB-poäng, eller? :)
I C skulle detta bli 135,000 poäng, och i F 180,000 poäng?

Analogt skulle man rent teoretiskt kunna boka exempelvis PVG-ICN-LAX-FRA-ARN r/t som *A award med EB-poäng, eller? :)
I C skulle detta bli 135,000 poäng, och i F 180,000 poäng?

Mkt svårt och tro att du skulle kunna boka den resan då den är 170% längre än PVG-ARN.

Mkt svårt och tro att du skulle kunna boka den resan då den är 170% längre än PVG-ARN.

Vad jag vet tar inte T&C upp resans längd, utan det är zonerna som är reglerande. Givet att man inte har backtracking borde det kunna gå att få igenom om man har tur med rouletten.

Dessutom har här på businessclass.se fått igenom betydligt längre omvägar än 168%.

(jämför man med den populäraste routingen i F mellan PVG/ARN så är skillnaden bara ca 100%) :D

Jag misstänker att SAS EuroBonus inte kommer att acceptera att din resa korsar både Stillahavet och Atlanten när det gäller bonusresa mellan Asien-Europa.

Toppen