Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

A380*G

Medlem
Jag snor tråden lite jag också :)

Har 300k EB-poäng att göra av med och tjejen har alltid velat åka till NY så det är väl rätt passande då. Hon har aldrig flugit C heller så tänkte överaska. Då är ju frågan om jag förstått det här rätt. Jag kan alltså söka fram med ex. AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you och i detta fallet hittade jag följande:

Lufthansa Airlines LH803 Business
Lufthansa Airlines LH404 Business

Ringer jag bara in till kundtjänst och ber dom boka dom två flighterna i C för mina EB-poäng? Bokar jag ex. en bonusresa vi sas.se ligger det på 90k poäng T&R i C, är det någon större skillnad att använda dom med LH eller någon annan * partner?

Rekommenderar att du bokar SK 903/904 eller någon annan flight ned SK via CPH/OSL så slipper du betala bränsletillägg och andra höga skatter. Brukar bli ca 3500 kr/biljett med LH mot ca 500kr/biljett med SK.
 
Tack för svar!

Tanken var att köra detta över födelsedag i Juli men ser dåligt ut med flighter som passar, än mindre F-award. Får nog senarelägga överraskningen och hålla ut för F-award. Du råkar inte ha koll på vad bränsletillägg och skatter etc blir på en F-award ARN-EWR/JFK?

Och visst hade jag rätt att jag bara ringer till SAS KJ och ber dom boka dom specifika flygningarna i ex. C ?
 

A380*G

Medlem
LH släpper inte F award till partner förrän 14 dagar före. LX släpper väldigt få F award över Atlanten. Nöj dig med C, på LX blir ni nöjda!
 

jumbooze

Medlem
Jag hittade F med LX på återresan men utresan verkar det som man för vänta ett bra tag på...
Men i mitt fall letar jag upgrade från C -> F men jag tror det är samma bokningsklass
 

A380*G

Medlem
Platstillgång av Singapore Airlines KrisFlyer Saver Award bör vara samma till andra Star Alliance flygbolags bonusprogram.
I Business class är märkerade CS. Om det står "+" vid CS, betyder att det finns lediga awardplatser som frågades.

Desvärre så är det bara en tumregel, på ett par av flighterna så fanns inte SQ C. Får tänka om lite. :)
 

Glenn E

Medlem
Ett litet önsketänkande: Det kan väl aldrig gå att boka en bonusresa på Eurobonuspoäng från USA till Singapore via Europa för 135000 poäng i C?
 
Toppen