Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

tourist

Medlem
anbrand, jag håller faktiskt inte med om att det skulle vara uppseendeväckande snålt. SAS-biljetter ARN-EWR mitt i sommaren för två vuxna och ett barn i Economy kostar ju SEK 18k. Dina spenderade 120k motsvarar alltså en återbäring på 15%. Tre gånger så mycket som ditt Konsumkort kan ge som mest. Och så länge SAS inte gör ett nytt försök att införa bränsletillägg så är det en ganska bra deal att utnyttja EuroBonus-poäng på SAS egna flyg.

Grundregeln är naturligtvis att du får högre "sparad" krona per poäng i Business än i Economy om du lyckas hitta platser.
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med tourist. Om man börjar med att spara flygpoäng, då måste man ha strategi och mål. Utan dessa kommer man ingen vart.
 

anbrand

Medlem
anbrand, jag håller faktiskt inte med om att det skulle vara uppseendeväckande snålt. SAS-biljetter ARN-EWR mitt i sommaren för två vuxna och ett barn i Economy kostar ju SEK 18k. Dina spenderade 120k motsvarar alltså en återbäring på 15%. Tre gånger så mycket som ditt Konsumkort kan ge som mest. Och så länge SAS inte gör ett nytt försök att införa bränsletillägg så är det en ganska bra deal att utnyttja EuroBonus-poäng på SAS egna flyg.

Grundregeln är naturligtvis att du får högre "sparad" krona per poäng i Business än i Economy om du lyckas hitta platser.
tourist >> Nej du har nog rätt. Kanske jag jagade upp mig lite i överkant. Nu är jag inte familjär med Konsums bonusprogram (förbannar mig själv de gånger jag handlar där och de frågar om kortet, memo to self, fix) men om jag var och ville handla mjölk i juli så skulle de inte säga (hela månaden) "Det finns inga KonsumEuroBonus-biljetter detta datum. Pröva ett annat datum."
 

Homer

Medlem
Spenderat 120kkr och fått 150 000 poäng är ju ändå en bra utdelning, om du flygit enbart SAS skulle du behövt flyga exempelvis ARN-EWR 67ggr ( Y utan guld/silver bonus) och det skulle kostat minst 300kkr
(54ggr som EBG skulle kostat minst 250 kkr)
 
Last edited:

rob74

Medlem
Du har tillgång till till första klass terminalen i Frankfurt även efter en första klass flygning med Lufthansa, men endast under förutsättning att du har ett anslutningsflyg samma dag med Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss eller LOT.
...............
Om returflygningen Frankfurt-Stockholm är med Lufthansa kommer du även in i första klass terminalen och får limo transfer ut till Stockholms flyget.

Skrev till Lufthansa för säkerhets skull och frågade. (Det verkar ha varit en del ändringar fram och tillbaka och det är lite otydligt på deras hemsida om vad som gäller i detta fall.)
Jacob, du har helt rätt i att jag kommer in i FCT om jag landar samma dag med en flygning i First och därefter åker vidare med Lufthansa till ARN. Återstår nu bara att få plats på ett av de flygen...
 

A380*G

Medlem
Verkar som SQ har öppnat upp C på deras flighter mellan SIN-SYD på A380 nu under sommaren. Testade några datum i juli och augusti och alla dagar hittade jag platser på A380, så om någon ska ner till SYD i sommar så passa på att testa SQ A380.

Det går inte att se dessa flighter på ANA då de har blockat ut alla flighter med A380, 77W i C och F utan du kan söka resorna på aeroplan.com eller genom att ringa SAS eller var du ska boka din resa.

Verkar inte vara en glitch för detta har tydligen gått att boka ett tag nu. Vissa har även lyckats boka in andra resor i C på SQ A380 trots att dessa inte kommit upp på varken aeroplan eller ANA

Någon mer som har lyckats boka SQ nya C på sista tiden? Sitter och planerar en trip till Australien i början av nästa år. Väljer mellan NZ via AKL eller TG via BKK - surt att man inte kan ta stopover på EB!! Hur som helst, är riktigt sugen på att prova SQ hem och NZ ner.

Någon som har några andra bra tips? Tänkte först ta PVG-BKK-HKG-AKL-SYD men tror inte tjejen uppskattar det! :cool:

(utgår från PVG/SHA)
 

Dr. Miles

Expert
Någon mer som har lyckats boka SQ nya C på sista tiden? Sitter och planerar en trip till Australien i början av nästa år. Väljer mellan NZ via AKL eller TG via BKK - surt att man inte kan ta stopover på EB!! Hur som helst, är riktigt sugen på att prova SQ hem och NZ ner.

Någon som har några andra bra tips? Tänkte först ta PVG-BKK-HKG-AKL-SYD men tror inte tjejen uppskattar det! :cool:

(utgår från PVG/SHA)

Du kan kolla Singapore Airlines Business class award platser på Aeroplan när det gäller mellan Singapore och Sydney. Dock som Magino säger, du kan ändå hitta awardplatser trots att Aeroplan visar inga lediga C platser.
 

A380*G

Medlem
Du kan kolla Singapore Airlines Business class award platser på Aeroplan när det gäller mellan Singapore och Sydney. Dock som Magino säger, du kan ändå hitta awardplatser trots att Aeroplan visar inga lediga C platser.

Ok ska kolla där, måste man vara medlem eller funkar det att söka som gäst?
 

Dr. Miles

Expert
Någon mer som har lyckats boka SQ nya C på sista tiden? Sitter och planerar en trip till Australien i början av nästa år.

Här kommer några exempeldatum.
Platstillgång av Singapore Airlines KrisFlyer Saver Award bör vara samma till andra Star Alliance flygbolags bonusprogram.
I Business class är märkerade CS. Om det står "+" vid CS, betyder att det finns lediga awardplatser som frågades.


Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
SYD  Sydney Kingsford Smith NS AU [YSSY]
SAT  05 Jan 2013 | [B]2 Seats[/B]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ------------------------

SQ         825     PVG   00:25     SIN   06:05     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     241     SIN   07:05     SYD   18:00     333      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         825     PVG   00:25     SIN   06:05     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS@
 -> SQ     211     SIN   09:40     SYD   20:35     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         827     PVG   08:20     SIN   14:00     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     221     SIN   20:35     SYD   07:40 +1  [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS@

SQ         827     PVG   08:20     SIN   14:00     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     231     SIN   00:45 +1  SYD   11:50 +1  [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+

Kod:
SYD  Sydney Kingsford Smith NS AU [YSSY]
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
SAT  19 Jan 2013 | [B]2 Seats[/B]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ------------------------
SQ         242     SYD   19:10     SIN   00:15 +1  333      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         212     SYD   09:05     SIN   14:10     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     836     SIN   17:20     PVG   22:35     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         222     SYD   16:15     SIN   21:20     [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         232     SYD   12:15     SIN   17:20     [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         212     SYD   09:05     SIN   14:10     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 
Toppen