Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

Så om man skulle vilja boka en Award med Eurobonus poäng så ringer man SAS och ber dem boka de specifika flighterna? Ser SAS dem? Läst att det ska vara så svårt att få tag på SIN Award business.

HUR gör du detta? Vilket program söker du i? Jag finner ingenting när jag söker... snacka om att jag är amatör! :)
Hur ser det ut i början av februari runt kinesiska nyåret?

HUR gör du detta? Vilket program söker du i? Jag finner ingenting när jag söker... snacka om att jag är amatör! :)
Hur ser det ut i början av februari runt kinesiska nyåret?

Det programmet heter KVS, men det kan du göra samma sökning om du är medlem av Singapore Airlines KrisFlyer och på deras webbsida.

Platstillgångar runt kinesiska nyåret 2013 är som följande.

Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
SYD  Sydney Kingsford Smith NS AU [YSSY]
FRI  08 Feb 2013 | [B]2 Seats[/B]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ------------------------
SQ         825     PVG   00:25     SIN   06:05     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS@
 -> SQ     241     SIN   07:05     SYD   18:00     333      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         825     PVG   00:25     SIN   06:05     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS@
 -> SQ     211     SIN   09:40     SYD   20:35     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         827     PVG   08:20     SIN   14:00     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS@
 -> SQ     231     SIN   00:45 +1  SYD   11:50 +1  [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+

Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
SAT  23 Feb 2013 | [B]2 Seats[/B]

---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ------------------------
SQ         242     SYD   19:10     SIN   00:15 +1  333      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         212     SYD   09:05     SIN   14:10     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     836     SIN   17:20     PVG   22:35     772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         222     SYD   16:15     SIN   21:20     [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+
 -> SQ     826     SIN   01:10 +1  PVG   06:25 +1  772      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

SQ         232     SYD   12:15     SIN   17:20     [B]388[/B]      CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+

SQ         212     SYD   09:05     SIN   14:10     773      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

Tack så mycket! Med andra ord finns det massa platser i C på SQ? Vad betyder CA+ respektive CM+? Finns tom First eller Suites? :rolleyes:

Jag har KVS tool 6.9.8/Diamond men kan inte söka ändå - vad gör jag för fel? :(

Tack så mycket! Med andra ord finns det massa platser i C på SQ? Vad betyder CA+ respektive CM+?
A betyder Full Award. Så länge det finns säljbar plats bör det finnas plats på Full Award också. Endast för KrisFlyer medlemmar.
M betyder Medium Award. Bättre platstillgångar än Saver Award. Endast för KrisFlyer medlemmar.

Finns tom First eller Suites? :rolleyes:
Det visar tyvärr inte platstillgång av Suite. Men det visar First class platstillgång.

Jag har KVS tool 6.9.8/Diamond men kan inte söka ändå - vad gör jag för fel? :(
Först du måste bli medlem av Singapore Airlines KrisFlyer. KVS hämtar information därifrån.

När du har registrerat dig klart,
  1. Gå till fliken "Awards/Upgrades" på KVS.
  2. Välj "KrisCom: Awards/SQ" på Method överst på programmet.
  3. Gå till Settings.
  4. Mata in ditt KrisFlyer nummer och PIN kod. Kryssa i Save.

Nu kan du söka Singapore Airlines awardplatser via KVS.

A betyder Full Award. Så länge det finns säljbar plats bör det finnas plats på Full Award också. Endast för KrisFlyer medlemmar.
M betyder Medium Award. Bättre platstillgångar än Saver Award. Endast för KrisFlyer medlemmar.

Det visar tyvärr inte platstillgång av Suite. Men det visar First class platstillgång.

Först du måste bli medlem av Singapore Airlines KrisFlyer. KVS hämtar information därifrån.

När du har registrerat dig klart,
  1. Gå till fliken "Awards/Upgrades" på KVS.
  2. Välj "KrisCom: Awards/SQ" på Method överst på programmet.
  3. Gå till Settings.
  4. Mata in ditt KrisFlyer nummer och PIN kod. Kryssa i Save.

Nu kan du söka Singapore Airlines awardplatser via KVS.

Du har precis samlat ihop din tionde Tea point! :)
Nu är jag skyldig dig två tror jag!

Snart är det sovdags för mig men jag vet iaf vad jag ska göra imorgon bitti när jag kommer till jobbet! :D

Btw, hur ser F ut samma datum? ;)

Du har precis samlat ihop din tionde Tea point! :)
Nu är jag skyldig dig två tror jag!

Snart är det sovdags för mig men jag vet iaf vad jag ska göra imorgon bitti när jag kommer till jobbet! :D
Tackar för 2 Tea Points. :)

Btw, hur ser F ut samma datum? ;)
Kod:
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]
SAT  23 Feb 2013 | [B]2 Seats[/B]

---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------------------------------
SQ         212     SYD   09:05     SIN   14:10     [B]773[/B]      FA+ FM+ [B]FS+[/B]  CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
SQ         232     SYD   12:15     SIN   17:20     388      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
SQ         222     SYD   16:15     SIN   21:20     388      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+
SQ         242     SYD   19:10     SIN   00:15 +1  333      CA+ CM+ CS+  YA+ YM+ YS+

Strålande! Även om den inte visar platstillgång i Suite kan det vara så att det finns, eller är Suite fortförande blockat för EB?

Jag snor tråden lite jag också :)

Har 300k EB-poäng att göra av med och tjejen har alltid velat åka till NY så det är väl rätt passande då. Hon har aldrig flugit C heller så tänkte överaska. Då är ju frågan om jag förstått det här rätt. Jag kan alltså söka fram med ex. AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you och i detta fallet hittade jag följande:

Lufthansa Airlines LH803 Business
Lufthansa Airlines LH404 Business

Ringer jag bara in till kundtjänst och ber dom boka dom två flighterna i C för mina EB-poäng? Bokar jag ex. en bonusresa vi sas.se ligger det på 90k poäng T&R i C, är det någon större skillnad att använda dom med LH eller någon annan * partner?

Toppen