Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

palmen

Moderator
Om 2-4-1 vore dumt att använda skulle ingen använda den. Nu är problemet snarare att man inte hittar de bonusresor man är ute efter om man inte är flexibel och bokra långt i förväg.
2-4-1 är riktigt bra, jag bokade två personer i business med SAS till NY för 100k poäng och 656 kronor. Svårt att se att du kan nyttja 100k poäng på ett bättre sätt.
Hur hade du tänkt få fler destinationer med bara sas? Ok, du kan klämma in ett kort stopp i CPH/OSL/ARN men det är ungefär allt.
 

agehall

Medlem
Ja, 2-4-1 gäller enbart på rena SAS-bokningar.

Hmm, det här är inte första gången jag inte ser att det redan finns svar förens jag svarar. Fler som upplever det?
 
Last edited:

OliT

Medlem
Med bakgrund till de nya förändringarna i Amex-vouchern är det ju dags att plocka upp den här tråden på nytt. Hur ser tillgänglighet generellt sett ut för första klass-awards med Eurobonus-poäng? Vad är bästa möjligheten - och lägsta skatterna?
 

Dr. Miles

Expert
Med bakgrund till de nya förändringarna i Amex-vouchern är det ju dags att plocka upp den här tråden på nytt. Hur ser tillgänglighet generellt sett ut för första klass-awards med Eurobonus-poäng? Vad är bästa möjligheten - och lägsta skatterna?
Skatterna behöver man att betala i fortsättning ändå men bränsletillägg som skiljer.
Jag har inte läst detaljerad villkor om nya 2-4-1 voucher men jag utgår ifrån att resan måste börja från Norden. Annars hade man kunnat att börja resan från Brasilien så att man inte behöver att betala bränsletillägg för hela resan.

När det gäller tillgänglighet av First class award tror jag att THAI är bäst.
ANA släpper generellt mer First class award till/från Nordamerika än till/från Europa.
Lufthansa har begränsning av att de släpper endast First class award inom 2 veckor från dagens datum.
Asiana och United har jag inte kollat. (mindre intressant för mig)
När det gäller SWISS tror jag att jag har läst någonstans att de inte släpper First class award utanför Miles&More programmet (och endast till M&M Senator & HON).
 

OliT

Medlem
Skatterna behöver man att betala i fortsättning ändå men bränsletillägg som skiljer.
Jag har inte läst detaljerad villkor om nya 2-4-1 voucher men jag utgår ifrån att resan måste börja från Norden. Annars hade man kunnat att börja resan från Brasilien så att man inte behöver att betala bränsletillägg för hela resan.

När det gäller tillgänglighet av First class award tror jag att THAI är bäst.
ANA släpper generellt mer First class award till/från Nordamerika än till/från Europa.
Lufthansa har begränsning av att de släpper endast First class award inom 2 veckor från dagens datum.
Asiana och United har jag inte kollat. (mindre intressant för mig)
När det gäller SWISS tror jag att jag har läst någonstans att de inte släpper First class award utanför Miles&More programmet (och endast till M&M Senator & HON).

Vet du hur Lufthansas First class-tillgänlighet brukar se ut till amerikanska västkusten? Är det någon idé att hoppas på att det öppnar upp två biljetter under tidig vår - eller är det nästan omöjligt?
 

palmen

Moderator
Vet du hur Lufthansas First class-tillgänlighet brukar se ut till amerikanska västkusten? Är det någon idé att hoppas på att det öppnar upp två biljetter under tidig vår - eller är det nästan omöjligt?
SFO och LAX är betydligt svårare att hitta till än SEA, så har det varit tidigare i alla fall.
 
Toppen