Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Doctor-X

Medlem
Hade ARN-VIE-TPE-BKK // BKK-TPE-MUC-ARN bokat sedan flera månader tillbaka. Ringde in igår och ändrade till utresan till ARN-VIE-TPE-DPS. Biljetterna hade inte blivit utställda inom 24h så ringde in idag igen och hörde vad som pågår - agenten ringde till Eurobonusavdelningen och de sade att de skulle utfärda biljetterna snarast och efter ca 30min kom det nya biljetter per mail där alla ben står som Confirmed (i den bifogade PDF:n). När jag loggar in på SAS och tittar på min bokning står det att utfärdandet inte är klart och att jag nu blivit satt på väntelista för VIE-TPE. Ringde in igen och nästa agent lät meddela att Eurobonusavdelningen jobbar med detta. Så jag har alltså biljetter via mail som säger att allt är klart men hemsidan säger något annat. Är det så att VIE-TPE-BKK är married segments och att det helt enkelt var ett misstag att ändra detta? Vill inte bli av med benet VIE-TPE som är i I-klass... Tips?
 

mustam

Medlem
Hej! Är ganska ny här, och försöker lära mig.
Går det att boka följande rutt om jag ringer in: GOT-AMS-BKK, BKK-FRA-GOT.
Eva air flyger från Amsterdam, men hittar ingenting retur. Finns däremot en massa mellan BKK-FRA, men då med Thai Airways. Går ju inte välja Multi Segment när man bokar online.
 

palmen

Moderator
Hej! Är ganska ny här, och försöker lära mig.
Går det att boka följande rutt om jag ringer in: GOT-AMS-BKK, BKK-FRA-GOT.
Eva air flyger från Amsterdam, men hittar ingenting retur. Finns däremot en massa mellan BKK-FRA, men då med Thai Airways. Går ju inte välja Multi Segment när man bokar online.
Rent teoretiskt är det där inga problem att boka så länge det finns awards tillgängliga som är bokningsbara för eurobonus.
Varför skulle du behöva multi segment för en sådan bokning? Det är ju GOT-BKK tor så den bör vara sökbar på sas hemsida också.
 

mustam

Medlem
Rent teoretiskt är det där inga problem att boka så länge det finns awards tillgängliga som är bokningsbara för eurobonus.
Varför skulle du behöva multi segment för en sådan bokning? Det är ju GOT-BKK tor så den bör vara sökbar på sas hemsida också.
Hittar bara den resan när jag söker ben för ben. Hittar väldigt få resor T/T från GOT. Måste söka ben för ben.
 

palmen

Moderator
Hittar bara den resan när jag söker ben för ben. Hittar väldigt få resor T/T från GOT. Måste söka ben för ben.
Då kan det var amarried segment eller "för långa" stopp för att SAS bokningsmotor ska hitta den.
Men testa att ringa in och se om den går att boka. Det kan eventuellt vara problem med Thai flighten då det tidigare varit begränsningar på att boka dessa flighter långt fram i tiden i business.
 

rottemark

Medlem
(Inte helt säker på att jag hittat rätt tråd, men blir gärna hänvisad om så inte är fallet)

Jag hoppas kunna utnyttja min maxade Fly Premium-nivå som gäller fram till sista februari för att boka resa i business class till San Francisco nästa höst. Jag har läst mig till att SAS brukar släppa poängresor i BC 330 (eller 329?) dagar i förväg, så det borde snart börja bli dags att boka. För att få en uppfattning om hur många sådan biljetter som släpps skapade jag en bevakning på Awardhacks, och får något mail per dag. Hittills har allting handlat om 2022 eller tidigt 2023 dock. När jag söker efter poängresor från CPH till SFO finns det inga i någon klass längre fram än maj. Så min fråga är om någonting har förändrats, om jag missuppfattat något, och när jag helt enkelt kan förvänta mig att hitta poängresor i BC i september/oktober 2023?
 

vegasbaby

Medlem
(Inte helt säker på att jag hittat rätt tråd, men blir gärna hänvisad om så inte är fallet)

Jag hoppas kunna utnyttja min maxade Fly Premium-nivå som gäller fram till sista februari för att boka resa i business class till San Francisco nästa höst. Jag har läst mig till att SAS brukar släppa poängresor i BC 330 (eller 329?) dagar i förväg, så det borde snart börja bli dags att boka. För att få en uppfattning om hur många sådan biljetter som släpps skapade jag en bevakning på Awardhacks, och får något mail per dag. Hittills har allting handlat om 2022 eller tidigt 2023 dock. När jag söker efter poängresor från CPH till SFO finns det inga i någon klass längre fram än maj. Så min fråga är om någonting har förändrats, om jag missuppfattat något, och när jag helt enkelt kan förvänta mig att hitta poängresor i BC i september/oktober 2023?
SAS har ikke sluppet bonusbilletter på long haul etter 30. mai 2023 (i noen klasser, så vidt jeg kan se), og det er vel ingen som vet hvorfor. Antagelig ønsker de at folk kjøper billetter med penger i stedet for poeng, nå rett etter en kostbar streik. Ingen vet dessverre heller om det blir sluppet bonusbilletter senere. Tidligere har det vært blackout ca. 1. juli til 15. august, men nå er det altså helt bråstopp.
 

rottemark

Medlem
Tack för svaret! Då är det åtminstone inte jag som missförstått något, och det är väl bara att fortsätta bevakningen och hoppas att de släpper höstens bonusresor innan mars.
 

JPE

Medlem
Den enda flighten long-haul som verkar släppas som vanligt efter sommaren 2023 är SK984 (HND-CPH).
 
Last edited:

Kris

Medlem
Håller på att söka resor för att undgå förra årets sista minuten-fadäs med två Amex-vouchers (som iofs landade fint till slut). Tar tjuren vid hornen och söker på SAS sida direkt. Har dock under fler veckor varit sjukt segt. Kan ibland göra en eller två sökningar men får sen upp nedanstående. Fler som upplever samma sak?

Edit: detta är sökning av star alliance awards
Screenshot_20220929-194548_Brave.jpg
 
Toppen