Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Är detta bara ett skrivfel eller är det så många olika serviceavgifter för att boka en award inom Europa? Med Lufthansa från CPH. Kan inte påminna mig om att det sett ut så tidigare. Är det nytt eller ska det egentligen stå något annat än serviceavgifter?

F4D28EE4-5F6B-4112-B5E6-1530D7DF148D.jpeg
 

Aidin

Medlem
Varit i kontakt med SAS ang en tidigare bokning med Swiss från Zurich-Tokyo efter årsskiftet. Får höra att det är märkligt att min bokning gått igenom då man inte kan boka biljetter till asien mht kriget i Ukraina och att det inte går några rutter över Ryssland. Jag kollade och såg att Swiss flyg går som vanligt dock med en annan rutt. Enligt SAS är det restricted flights. Försökte på mig en annan bokning med resterande poäng och då gick det inte. Någon som vet? Surt med tanke på att vi bokat hotell mm.
 

palmen

Moderator
Går fortfarande inte söka? D.v.s. man måste ringa in. Då tycker jasg det finns viss logik att inte behöva betala ombokningsavgift när man inte kan göra det själv online? Eller?
Vad går inte att söka?
Ombokning av star alliance har väl aldrig gått att göra själv utan alltid krävt manuellt arbete, därav en kostnad för det.
 

rosenstam

Medlem
Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.
Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.
Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?
 

Rickard_O

Medlem
Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.
Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.
Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?
Bara bugg i systemet, du behöver inte oroa dig.
 

lillemannen

Medlem
Har bokat tre olika 4-2-1 och upptäcker samma sak på alla tre bokningarna.
Nämligen, när det inte är SAS men på alla andra Star Alliance ( Lufthansa, United, Brussels, Ethiopian) så kommer samma sak upp.
Only underseat bag included + checked bags. Med andra ord ingen kabinväska trots att jag business. Är det något som jag inte fattar eller har jag missat något här?
Jag har även detta på betald biljett med Thai så det är en bugg i systemet.
 

daniel_se

Medlem
I flera år har jag bokat en 2-4-1 BC biljett till USA i juni i god tid i förväg. Men nu hittar jag inga resor och dollarkursen är ju deprimerande. Om man vill lägga max 125k EB poäng för två pers, och åka en långweekend någonstans från Köpenhamn i juni 2023, har ni något tips på var man kan åka? Jag föredrar direkt men ett snabbt byte är okej. Helst business men hade kunnat tänka mig en Economy till Tokyo till exempel om det inte vore för kriget.
 

Qraze

Medlem
Jag har under en tid, kanske under en vecka haft samma problem som några andra här. Är det någon som kan få igenom en sökning via sas.se?

sas_search.png


Tidigare har man då och då kunnat få upp detta felmeddelande men sen har det fungerat men nu får jag det konstant.
 

micke

Medlem
Varit i kontakt med SAS ang en tidigare bokning med Swiss från Zurich-Tokyo efter årsskiftet. Får höra att det är märkligt att min bokning gått igenom då man inte kan boka biljetter till asien mht kriget i Ukraina och att det inte går några rutter över Ryssland. Jag kollade och såg att Swiss flyg går som vanligt dock med en annan rutt. Enligt SAS är det restricted flights. Försökte på mig en annan bokning med resterande poäng och då gick det inte. Någon som vet? Surt med tanke på att vi bokat hotell mm.
Bokade en Star Alliance bonusresa med SAS och Eva Air från Arlanda till Taipei igår och det var inga problem.
 
Toppen