Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
Datapunkt.
Hade bevakning hos Awardfares för den 18/10 och idag släppte UA:
•UA5 IAH-LHR 9 platser i business, samtliga gick att boka via SAS *A-sökmotor
•UA20 IAH-AMS 8 platser i business, samtliga gick att boka via SAS *A-sökmotor

Edit. Kanske bör nämnas när det handlar om SAS, jag hittade tillgänglighet i business för 9 resp 8 men bokade inte.
 

toer00

Medlem
Vet ni om det är problem med SAS - Star Alliance award on-line, bokning...??
Får upp detta oavsett destination...

upload_2022-9-20_7-32-38.png
 

RhinoG

Medlem
Vet ni om det är problem med SAS - Star Alliance award on-line, bokning...??
Får upp detta oavsett destination...

Visa bifogad bild 133838

Jag har samma problem sedan igår tyvärr.

Annan fråga, försöker pussla ihop en resa pga att Turkish återigen strulat till det och väsentligt ändrat tiden på GOT-IST.. Hittade två bra vägar för min resa via ARN på ditvägen och CDG hem, men hann aldrig kolla GOT-ARN eller CDG-GOT. När jag försöker kika tillgängligheten med poäng för GOT-ARN på vanliga hemsidan just nu får jag 0 träffar oavsett datum. Är detta rimligt?
 

eddo

Medlem
Har en star alliance-bokning där TK ställt till det genom att ställa in och boka om flighter så att resan inte längre går ihop. Som det ser nu är vi t.ex. kvar på flygplats A när nästa flight avgår från flygplats B. Senaste ändringen tidigare idag. Om jag avbokar nu - får jag tillbaka även bokningsavgiften på 450 kr per person? Funderar på att bara avboka och leta någon helt ny resa med annan destination.

Om ja - brukar det fungera att använda "ansök om återbetalning" på "mina bokningar"? Dvs brukar poäng, voucher och skatter/avgifter betalas tillbaka utan problem? Alltid avbokat via telefon tidigare men såg nu att funktionen finns online.

Tack för svar! Jag testade avboka online tidigare idag, fick följande mail:
"SAS will make the refund instantly and return the amount to the same form of payment used for purchase. However, please allow up to five business days for the amount to reach your account."

Voucher + poäng tillbaka inom några sekunder. Sen återstår det att se, precis som du skriver, om systemet "fattar" att både skatter och bokningsavgift ska betalas tillbaka. Avvaktar 5 dagar och ser om det funkar annars får jag ringa in. :)

Tänkte återkoppla ifall att någon skulle ha samma fråga i framtiden. Avbokning online i torsdags, samtliga skatter och avgifter (inkl 450 kr/person i Star Alliance bokningsavgift) återbetalda igår. Bra jobbat SAS!
 

Wescey

Medlem
Hej!

Hur gör ni när ni bokar resor? Just nu hittar jag en avresa med Sas Business (Eurobonus) i för nästa sommar men jag hittar inga hemresor.. Kan man ringa in och använda Amex 2-4-1 för avresan och sedan ringa in vid ett annat tillfälle för att boka eventuell hemresa med samma 2-4-1?
 

Rickard_O

Medlem
Hej!

Hur gör ni när ni bokar resor? Just nu hittar jag en avresa med Sas Business (Eurobonus) i för nästa sommar men jag hittar inga hemresor.. Kan man ringa in och använda Amex 2-4-1 för avresan och sedan ringa in vid ett annat tillfälle för att boka eventuell hemresa med samma 2-4-1?
Absolut kan du göra det, blir en ombokningsavgift på 150:-/näsa bara, men det är de ju värt!
Förutsatt att din voucher fortfarande är giltig
 
Toppen