Vet ni om det är problem med SAS - Star Alliance award on-line, bokning...??
Får upp detta oavsett destination...
Visa bifogad bild 133838
Har en star alliance-bokning där TK ställt till det genom att ställa in och boka om flighter så att resan inte längre går ihop. Som det ser nu är vi t.ex. kvar på flygplats A när nästa flight avgår från flygplats B. Senaste ändringen tidigare idag. Om jag avbokar nu - får jag tillbaka även bokningsavgiften på 450 kr per person? Funderar på att bara avboka och leta någon helt ny resa med annan destination.
Om ja - brukar det fungera att använda "ansök om återbetalning" på "mina bokningar"? Dvs brukar poäng, voucher och skatter/avgifter betalas tillbaka utan problem? Alltid avbokat via telefon tidigare men såg nu att funktionen finns online.
Tack för svar! Jag testade avboka online tidigare idag, fick följande mail:
"SAS will make the refund instantly and return the amount to the same form of payment used for purchase. However, please allow up to five business days for the amount to reach your account."
Voucher + poäng tillbaka inom några sekunder. Sen återstår det att se, precis som du skriver, om systemet "fattar" att både skatter och bokningsavgift ska betalas tillbaka. Avvaktar 5 dagar och ser om det funkar annars får jag ringa in.![]()
Absolut kan du göra det, blir en ombokningsavgift på 150:-/näsa bara, men det är de ju värt!Hej!
Hur gör ni när ni bokar resor? Just nu hittar jag en avresa med Sas Business (Eurobonus) i för nästa sommar men jag hittar inga hemresor.. Kan man ringa in och använda Amex 2-4-1 för avresan och sedan ringa in vid ett annat tillfälle för att boka eventuell hemresa med samma 2-4-1?
Tack! Om man skulle avboka i efterhand, får man flygskatten tillbaka?Absolut kan du göra det, blir en ombokningsavgift på 150:-/näsa bara, men det är de ju värt!
Förutsatt att din voucher fortfarande är giltig
Ja, du får tillbaka allt som inte gått ut på en sas bokning.Tack! Om man skulle avboka i efterhand, får man flygskatten tillbaka?