Ja, blivit väldigt mycket sämre sedan pandemin.Är det bara i mina sökningar eller har tillgången på LH-group awards som EB-kunder kan boka gått ned drastiskt i det senaste? Jag finner knappt några biljetter inom LH-group när jag söker.
Bokade precis en award med Turkish via Istanbul via telefon.
På mailet som skickades ut under samtalet står det "reservation confirmed - I class" på alla segment.
Nu är bokningen slutförd och jag hittar den i SAS-appen.
På första segmentet Arlanda-Istanbul med Turkish står det "Booking Class I. Fare Family SAS Plus Bonus".
På nästa segment Istanbul-Dubai med Turkish står det "Booking Class I. Fare Family SAS Business Bonus".
Blir lite konfunderad, och orolig, över skrivelsen "SAS Plus Bonus" på en award med Turkish.
Jag har ju som sagt Booking Class I på samtliga segment.
Vad säger den samlade expertisen?
Tack Jacob. Följde dina steg och i appen står det bokningsklass I på alla segment och jag kan välja plats på de främre raderna.1. Hitta Turkish bokningskod för bokningen via CheckMyTrip
2. Ladda ned Turkish app på valfri Mobile device
3. Kolla upp Turkish bokningskod i Turkish app - du kommer då se vilken klass de har bokad dig i, passa på att välja säten när du ändå sitter i appen
Jag upplever att vissa 'agenter' friskt blandar begreppen premium economy, Plus och business. Störigt, men rätt gjort att ge det en ny chans.Tack Jacob. Följde dina steg och i appen står det bokningsklass I på alla segment och jag kan välja plats på de främre raderna.
Så då känns det lugnt.
Blev bara orolig att det skulle mappas mot någon Premium Economy.
Fick göra en HUACA för den första agenten sa att det inte fanns business på vissa av segmenten. Men agent nr 2 hittade direkt.
Ja, det är ett lotteri.Jag upplever att vissa 'agenter' friskt blandar begreppen premium economy, Plus och business. Störigt, men rätt gjort att ge det en ny chans.
Däremot kvarstår min problematik att jag inte kan söka på sas hemsida. Störigt att behöva ringa in och inte kunna verifiera någorlunda först.
Får i princip inga träffar idag eller igår via SAS Star Alliance Award sidan eller awardhacks.Har i skrivande stund exakt samma problem och har haft det en längre tid. Sjukt irriterande
Pratat med SAS nu x flera sedan i måndags - samma harang varje gång. "Vi har pratat med EVA Air och de ska återkomma idag eller imorgon" - så har det låtit sedan i måndags, senaste samtalet nu var att jag skulle få besked idag eller måndag. Svårt att veta hur motiverade EVA Air är att lägga tillbaka 2 bonusplatser, när SAS tappade dem i samband med ombokningen. Jag var väldigt tydlig i mitt första samtal med SAS i samband med ändringen att det inte är ok att avboka alla segment på utresan utan att endast ändra det sista benet - ändå såg jag live hur segment för segment försvann från min bokning och sedan kom segment för segment tillbaka - fast då väntelistad på VIE-TPE, så man chansade väl från SAS sida och hoppades att platserna skulle falla tillbaka, men det blev inte riktigt så. Kan tänka mig att VIE-TPE (BR) TPE-BKK (TG) är married segments, trots att alla agenter på SAS säger att så inte är fallet.
Ofta är bokningarna inte så komplicerade, men i vissa fall blir man bara ledsen och trött att Tallinn inte längre finns kvar då agenterna idag inte har mandat att ställa ut och fixa biljetterna utan att allt ska i bakgrunden hanteras av Eurobonusavdelningen - som bäddat för att det ska bli fel vid komplicerade fall.