Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

chrloc

Medlem
Har i skrivande stund exakt samma problem och har haft det en längre tid. Sjukt irriterande
Ja! Jag får exakt samma felmeddelande när jag söker Star Alliance resor. Konstigt nog dyker det plötsligt upp en resa ibland, men nästa gång jag söker finns inget!Har kollat på Uniteds hemsida och ser att awardplatser finns. Söker biljetter till Calgary i november. Ska ringa SAS imorgon!
 

JPE

Medlem
Är det bara i mina sökningar eller har tillgången på LH-group awards som EB-kunder kan boka gått ned drastiskt i det senaste? Jag finner knappt några biljetter inom LH-group när jag söker.
Stämmer. Ett tips om du vill hitta resor i business med LH är att söka från/till VIE. Då hittar man fler resor och långt fram i tiden. Jag har till exempel bokat ARN-VIE-FRA-IAD och SFO-FRA-VIE-ARN nästa sommar. Det måste vara married segments som gör att man måste gå via VIE. Jag bokade först VIE-FRA-IAD och när jag skulle lägga till anslutning till ARN kunde inte agenten hitta direkt ARN-FRA men gick agenten ut ur bokningen hittade den det benet. Men inne i bokningen gick det bara att gå via VIE. Så därför blev både utresa och hemresa via VIE, det gick inte att "hoppa över" VIE när man lade till anslutning.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Håller på att söka resor för att undgå förra årets sista minuten-fadäs med två Amex-vouchers (som iofs landade fint till slut). Tar tjuren vid hornen och söker på SAS sida direkt. Har dock under fler veckor varit sjukt segt. Kan ibland göra en eller två sökningar men får sen upp nedanstående. Fler som upplever samma sak?

Edit: detta är sökning av star alliance awards

Detta har pågått ett tag nu och kan bekräfta samma felmeddelande i skrivande stund, med skillnad att jag ej får igenom något.
 

Davvelavve

Medlem
Verkar strula för mig med. Hittat en resa med BR som visas på TAP, United, AC och aviancia men inte på SAS sökmotor. Borde väl finnas om till och med aviancia kan boka den.
 

Kris

Medlem
Verkar strula för mig med. Hittat en resa med BR som visas på TAP, United, AC och aviancia men inte på SAS sökmotor. Borde väl finnas om till och med aviancia kan boka den.
Du lyckas alltså göra en sökning på sas sida för star alliance rewards, men får ett resultat utan träffar (inga tillgängliga platser)?
 

Doctor-X

Medlem
Om man försökte boka en Star Alliance resa, men så hängde sig bokningssidan (inga biljetter blev bokade) och platserna försvann, gissar att platserna blev låsta (om nu ingen precis samtidigt som jag försökte boka, finns ju alltid en chans :) ), hur lång tid tar det innan de kommer tillbaka?
 

Tonton

Medlem
Om man försökte boka en Star Alliance resa, men så hängde sig bokningssidan (inga biljetter blev bokade) och platserna försvann, gissar att platserna blev låsta (om nu ingen precis samtidigt som jag försökte boka, finns ju alltid en chans :) ), hur lång tid tar det innan de kommer tillbaka?

Beroende på hur systemet mår så är min erfarenhet typ 30 min. Ibland lite längre.
 
Toppen