Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Andrew

Medlem
Jag har en Star Alliance bonusresa till USA i sommar där morgonflighten inom Europa ställdes in och jag blev ombokad till flighten kvällen innan, vilket gör att jag också behöver jag betala för flygplatshotell för den långa mellanlandningen.

Jag gjorde bokningen med en voucher som gick ut 31/12 2021. Ger det här mig möjlighet att förlänga min voucher och göra en större ombokning (ändra alla datum/destination) givetvis efter tillgänglighet?
Ja, tror gränsen är 6h. Vouchern kommer att förlängas till slutet av juni. Dock alltid bäst att kolla men antar att du måste ringa för att boka av i vilket fall.
Varit långsam med att ringa in och inser nu att det gått mer än 15 dagar sedan ändringen. Är det kört nu att få resan av/ombokad och vouchern förlängd?
 

Shoreline

Medlem
Har Air Canada slutat att släppa platser till Eurobonus, över pölen? Ska väl släppas 360 dagar, men hittar verkligen ingenting.
 

mha321

Medlem
Varit långsam med att ringa in och inser nu att det gått mer än 15 dagar sedan ändringen. Är det kört nu att få resan av/ombokad och vouchern förlängd?
Det torde det tyvärr vara. Omboka kan du alltid göra men voucher ryker. Om du inte har "tur" och får en ändring till...
 

ptotheg

Medlem
Har jag fått hjärnsläpp eller har SAS gjort om något. Via vanliga sidan kan man ju välja Enkel eller T&R och sedan söka för poäng eller pengar.. nu vill jag resa till EWR men hem från ORD och då försvinner möjligheten att söka och boka award?

Jag har ju bokat såhär massor av gånger? Har jag fått en ministroke eller missat något?

Edit: Open jaw går inte längre via web??

KAN JAG BOKA EN HEMRESA FRÅN EN ANNAN FLYGPLATS (ÖPPEN HEMRESA) I BOKNINGSSYSTEMET STAR?
Ja, det kan du.

Du måste ringa SAS Customer Service/EuroBonus för att boka resor med öppen hemresa.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Har jag fått hjärnsläpp eller har SAS gjort om något. Via vanliga sidan kan man ju välja Enkel eller T&R och sedan söka för poäng eller pengar.. nu vill jag resa till EWR men hem från ORD och då försvinner möjligheten att söka och boka award?

Jag har ju bokat såhär massor av gånger? Har jag fått en ministroke eller missat något?

Edit: Open jaw går inte längre via web??

KAN JAG BOKA EN HEMRESA FRÅN EN ANNAN FLYGPLATS (ÖPPEN HEMRESA) I BOKNINGSSYSTEMET STAR?
Ja, det kan du.

Du måste ringa SAS Customer Service/EuroBonus för att boka resor med öppen hemresa.
SAS tog bort möjligheten att boka award open-jaw online för ett tag sedan. Utan förklaring/motivering.
 

Stefan G

Medlem
Hej,
Behöver hjälp att hitta ett vettigt alternativ till en eurobonusresa som SAS/United Airlines ställde in (fick inget mejl/notifiering utan upptäcktes av en slump när jag loggade in på mitt konto)
Resan var bokad ARN-EWR-MSY 5:e oktober 2022, start 9:10 framme 18:14 för 5 personer i ekonomi.
Hittar verkligen inga bra alternativ, det som finns är antingen sjukt tidigt, 6:00 framme 18:03 eller rimlig start tid 7:50 men framme sent 20:35 (3:35 svensk tid)

Någon som kan hitta något bra alternativ? Behöver vara framme på 5:e oktober men kan samtidigt inte åka tidigare då barnen går i skolan. Börjar titta på att eventuellt åka 4:e oktober på kvällen och sova en natt i LHR/FRA eller liknande men kostar en del och svårt att hitta hotell som tar 5 personer.
Har man några rättigheter i dessa situationer tex att få övernattning betald av SAS om jag bokar dagen innan?
Ringde SAS men fick egentligen inga förslag på alternativ till resor.

Antar att det är bättre att boka något nu och boka om senare om det kommer bättre alternativ än att låta det vara som det är nu med inställd sträcka (hemresan ligger kvar).
 

JohanGE

Medlem
Tyckte mig se någon som redan frågat, men hittar inte tråden igen, så frågar igen: Någon som vet varför det är så få (om några) businessbiljetter (bonus) som släppts av SAS till april/maj nästa år?
 
Toppen