Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Simon90

Medlem
Jag lyckades boka tur och retur Stockholm till Zanzibar 1-9:e november nu online, business på vägen dit och ekonomi hem. Dock var jag tvungen att ta rutten Arlanda - Beirut - Addis Abeba - Zanzibar på vägen dit för att det skulle fungera. Ringde sedan SAS kundtjänst och försökte boka om ditresan till Arlanda - Addis Abeba - Zanzibar, då den var tillgänglig enligt hemsidan. Han försökte göra det, men återkom att den syns felaktigt i Business då Ethiopian redan fullbokat den.

Får se om jag ligger kvar på den här bokningen, eller har ni några andra trevliga alternativ till resmål runt 1-9:e november? Där ditresan är en längre businessresa än nuvarande. För två personer.
 
Finns det någon riktigt bra sajt som visar korrekta awards gällande SAS EB?Känns ibland som att leta efter en nål i en höstack…

Det torde väll vara SAS egna sökmotor. Det är nog tyvärr den som är säkrast att gå efter. Bra är den dock inte men troligen den med mest rätt i vad som går att boka. Sök ben för ben annars går det ju knappt alls.

Problemet är att det är i sas egna api/system felet är. Dvs SAS ser också 9 platser med ET, som inte går att boka.

Skit in, skit ut.
 

LPC123

Medlem
Problemet är att det är i sas egna api/system felet är. Dvs SAS ser också 9 platser med ET, som inte går att boka.

Skit in, skit ut.
Ja helt rätt! Men SAS egna sida är ju basen för vad som syns i Awardfares etc så den borde vara facit och mest troligt den säkraste att söka via OM man söker på rätt sätt och söker ben för ben?
 
Ja helt rätt! Men SAS egna sida är ju basen för vad som syns i Awardfares etc så den borde vara facit och mest troligt den säkraste att söka via OM man söker på rätt sätt och söker ben för ben?

Awardhacks visar exakt samma inventory, så lika bra (dålig?) källa i detta fall :) Awardfares (om man väljer endast SAS Eurobonus under FFP) kanske använder något annat, men skulle tro att även det är SAS api.

Jag menade bara att det inte spelar någon roll hur bra någon annan sida är, om SAS system felar.
 

Minibiff

Medlem
Hur kan "Chatflights" hitta flyg som verkar omöjliga att hitta själv? Har inte provat att ringa, men kollar exempelvis via SAS.
 
Toppen