Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gus

Medlem
Jag försöker boka en resa online för 4 personer i business till Doha. Jag har en voucher och min fru har en voucher. Jag vet att jag inte kan aktivera min frus voucher online men går det inte ens att aktivera sin egen voucher online då man bokar för 4 personer? Alltså att vouchern ska ge mig rabatt för två personer. Totalpriset nu är 420000 poäng.
 

mano81

Medlem
Jag gjorde en ändring på en awardbokning men den har inte blivit biljetterad än. Enligt kundtjänst står den i kö för biljettering. Tre personer har sagt det nu. Den senaste sa "Den las i kö idag så det kan dröja allt från några dagar till veckor". På SAS:s hemsida ser jag bokningen men längst upp i rött fält står det: "Biljetten har ännu inte genererats för din bokning. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp." Borde jag vara orolig att den inte går igenom på något sätt?

Och där hände det jag var rädd för. En del av benen har nu försvunnit på min bokning. Utan någon som helst notifikation. Ringde in direkt idag när jag såg det och hon jag pratade med kunde i alla fall lägga till alla utom ett ben då hon inte hittade platser på det benet (i business dvs). Hon hänvisade mig till vanliga eurobonusbokningen på måndag. Jag som under veckan har chattat med kundtjänst flera gånger och alltid fått svaret att det det borde inte vara några problem och att jag ska sitta lugnt i båten då biljetterna genereras i tur och ordning... Sjukt irriterande!
 

mano81

Medlem
Och där hände det jag var rädd för. En del av benen har nu försvunnit på min bokning. Utan någon som helst notifikation. Ringde in direkt idag när jag såg det och hon jag pratade med kunde i alla fall lägga till alla utom ett ben då hon inte hittade platser på det benet (i business dvs). Hon hänvisade mig till vanliga eurobonusbokningen på måndag. Jag som under veckan har chattat med kundtjänst flera gånger och alltid fått svaret att det det borde inte vara några problem och att jag ska sitta lugnt i båten då biljetterna genereras i tur och ordning... Sjukt irriterande!
För den som är intresserad så fick jag boka om hela resan och flytta fram den två veckor då ursprungsplatserna hade försvunnit. Det gjorde inte så mycket men det var tur att det fanns platser att boka. Kan säga att det som verkar ha hänt är att de aldrig la in mina kortuppgifter för betalning och därför bokades vissa ben av. Nu drogs ändringsavgiften och biljetterna blev genererade samma dag. Så tips är att dubbelkolla så att de lagt in kortuppgifterna så de tar betalt.
 

Andrew

Medlem
Jag har en Star Alliance bonusresa till USA i sommar där morgonflighten inom Europa ställdes in och jag blev ombokad till flighten kvällen innan, vilket gör att jag också behöver jag betala för flygplatshotell för den långa mellanlandningen.

Jag gjorde bokningen med en voucher som gick ut 31/12 2021. Ger det här mig möjlighet att förlänga min voucher och göra en större ombokning (ändra alla datum/destination) givetvis efter tillgänglighet?
 
Last edited:

varva77

Medlem
Jag har en Star Alliance bonusresa till USA i sommar där morgonflighten inom Europa ställdes in och jag blev ombokad till flighten kvällen innan, vilket gör att jag också behöver jag betala för flygplatshotell för den långa mellanlandningen.

Jag gjorde bokningen med en voucher som gick ut 31/12 2021. Ger det här mig möjlighet att förlänga min voucher och göra en större ombokning (ändra alla datum/destination) givetvis efter tillgänglighet?
Ja, tror gränsen är 6h. Vouchern kommer att förlängas till slutet av juni. Dock alltid bäst att kolla men antar att du måste ringa för att boka av i vilket fall.
 

Swedestar

Medlem
Bokade precis om en inrikes bonusresa med SAS. Gick inte att göra via hemsidan (stod bara internt fel). Antog att det var pga olika kabinklasser på utresa och hemresa så jag ringde in. Fick veta att det numera kostar 150 kr/person att boka om bonusresor och att det nyligen införts.
Har inte sett att detta kommunicerats ut? Är inte jättelänge sedan jag ringde in och ändrade kostnadsfritt.

Provade att ändra en annan bokning på hemsidan men det var samma fel så verkar som att man måste ringa in alla ändringar just nu.
 

palmen

Moderator
Bokade precis om en inrikes bonusresa med SAS. Gick inte att göra via hemsidan (stod bara internt fel). Antog att det var pga olika kabinklasser på utresa och hemresa så jag ringde in. Fick veta att det numera kostar 150 kr/person att boka om bonusresor och att det nyligen införts.
Har inte sett att detta kommunicerats ut? Är inte jättelänge sedan jag ringde in och ändrade kostnadsfritt.

Provade att ändra en annan bokning på hemsidan men det var samma fel så verkar som att man måste ringa in alla ändringar just nu.
Avgiften har alltid funnits men sas har inte tagit ut den under pandemin. Det är någon vecka sedan åtminstone de började ta betalt igen.
Går det inte göra online kan de dock ta bort den ibland.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Jag försöker boka en resa online för 4 personer i business till Doha. Jag har en voucher och min fru har en voucher. Jag vet att jag inte kan aktivera min frus voucher online men går det inte ens att aktivera sin egen voucher online då man bokar för 4 personer? Alltså att vouchern ska ge mig rabatt för två personer. Totalpriset nu är 420000 poäng.

nej tyvärr inte
 
Toppen