Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem

johisco

Medlem
Har suttit och searchat USA en månad framåt och hittar drösvis med ekonomi i princip varje dag och en hel del business också men inte en endaste biljett hem varken ekonomi eller business. Sökt mest från/till FRA men även från ARN. Måste ju vara något fel? Någon annan som råkat ut för samma?
 

johisco

Medlem
Några ekonomi dyker upp nu men extremt glest så verkar mest bara vara nån konstig grej att de släppt massvis ut från europa men knapp något tillbaka
 

johisco

Medlem
Eller så hard folk bokat upp flighteena till Europa, de har ju funnits bokningsbara i typ 10 månader.
Så du menar att folk åker enbart enkel från USA till Europa men inte från Europa till USA? Låter inte så troligt.

Det är inget annat än att SAS bokningsmotor är helt jävla katastrof. Hittade till slut en bra resa i Business och när jag fyller i namn och sen ska slutföra bokningen har resan "försvunnit". Går tillbaka och söker men då kommer resan inte upp alls, för att nästa sökning komma upp fast bara åt ena hållet, nästa sökning bara åt andra hållet, sökningen efter det inte alls. Hela tiden på samma datum. Sen kommer hela resan upp igen och vid bokningen försvinner den igen och så börjar det om... :confused: Mao så är det sökmotorn som är kass. Visar inga resor alls för att vid en refresh visa 7 resor....
 

palmen

Moderator
Så du menar att folk åker enbart enkel från USA till Europa men inte från Europa till USA? Låter inte så troligt.

Det är inget annat än att SAS bokningsmotor är helt jävla katastrof. Hittade till slut en bra resa i Business och när jag fyller i namn och sen ska slutföra bokningen har resan "försvunnit". Går tillbaka och söker men då kommer resan inte upp alls, för att nästa sökning komma upp fast bara åt ena hållet, nästa sökning bara åt andra hållet, sökningen efter det inte alls. Hela tiden på samma datum. Sen kommer hela resan upp igen och vid bokningen försvinner den igen och så börjar det om... :confused: Mao så är det sökmotorn som är kass. Visar inga resor alls för att vid en refresh visa 7 resor....
Ja det är vanligt i många andra program att man bokar enkelresor och inte tor då det inte är någon skillnad i pris om man gör det istället två bokningar. Sen finns ju aspekten att folk generellt är mer benägna att boka business från USA till Europa så de försvinner ofta snabbare än åt andra hållet.

SAS bokningsmotor lämnar mycket att önskan då den inte klarar av mixade klasser, man behöver söka ben för ben och sen ringa in och boka många ggr.
Framgår inte vad du försöker boka, men är set Turkish så finns mycket phantom availability som inte går att boka.

Testa sök på Air Canadas sida eller United och se om du hittar mer där, är det tomt på ACs sida lär det vara tomt för eurobonus också.
 

JacobGBG

Medlem
Så du menar att folk åker enbart enkel från USA till Europa men inte från Europa till USA? Låter inte så troligt.

Att SAS bokningsfunktion är bedrövlig tror jag alla håller med om, men att det inte sker jämn bokning av X-Y/Y-X är ett fenomen som existerat sedan lång tid och är långt ifrån isolerat till EB.
 

johisco

Medlem
Det var som sagt bokningsmotorn. Som jag skrev så kom det upp 7 flighter efter att tidigare funnits noll. Sen noll igen osv.... Får även upp "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo" som en röd banner högst upp titt som tätt. Har prövat 4 olika webläsare så det är helt klart djupare än så....
 

johisco

Medlem
När det väl dyker upp en resa och jag försöker boka den så kommer man aldrig från steg 2 till steg 3 utan kastas tillbaka till steg 1 med felmeddelandet "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.". Men samma resa ligger ändå där igen så lite moment 22 :D
 
När det väl dyker upp en resa och jag försöker boka den så kommer man aldrig från steg 2 till steg 3 utan kastas tillbaka till steg 1 med felmeddelandet "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.". Men samma resa ligger ändå där igen så lite moment 22 :D

om du vill ha tips och förklaringar så behöver du berätta vad det är du försöker boka. Så kanske vi är fler som kan komma med lite svar och tips.
 
Toppen