Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

SAS kan splitta bokningar. Jag har gjort det vid liknande behov på ren SAS Award men även när jag velat använda 2 vouchers på partner award, boka alla först sen dela och applicera voucher. Däremot vet jag inte om det går om man redan använt en voucher.

Ja, ring in och be dom splitta bokningen till två PNR och därefter lägg till feeder på relevant bokning.
Nyfiken, men en splitt räknas väl som ombokning? Tänker att iom alla ändringar på avgifter så kanske det är bättre/billigare att bara boka separat?

Nyfiken, men en splitt räknas väl som ombokning? Tänker att iom alla ändringar på avgifter så kanske det är bättre/billigare att bara boka separat?
Tekniskt sett borde man väl kunna se det som det även om man inte gör något ändring av biljetterna utan bara bokningsreferensen, men jag har inte betalat för själva splitten i någon av fallen. Däremot för själva ändringen som gjordes därefter.

Någon som har erfarenhet av married segments på Vietnam Airlines? Kan man boka och sen ringa in och bryta loss eller är det lika kört som på AF?

Exempel:
Hittar FRA-CPH-AMS-MUC-SGN men söker jag från CPH eller MUC finns inget.

Känns ju lite märkligt om det är married med 3 olika bolag, eller?
Hittar du inte MUC-SGN? Jag hittade detta alt för ett tag sedan men iom att vi senarelade hemresan en dag så fick vi SGN-CPH-ARN så då valde vi det.
Dock lite taskiga anslutningar till både MUC och FRA fr. ARN...

Hittar du inte MUC-SGN? Jag hittade detta alt för ett tag sedan men iom att vi senarelade hemresan en dag så fick vi SGN-CPH-ARN så då valde vi det.
Dock lite taskiga anslutningar till både MUC och FRA fr. ARN...
Well, det finns bara eko som datumen jag vill åka men om jag söker från FRA (via både CPH & MUC) så finns platser i C. Min tanke var därför eventuellt att boka det och sen ändra men allra helst hade jag ju velat hitta platser på direktflyget från CPH.

Ska ut och resa i slutet av nästa vecka men fick för två dagar sedan besked på mail från KLM att min feeder flight är inställd. Ett par timmar senare dök ett nytt flyg upp i SAS-appen med Air France. Saken är den att jag fortfarande inte har fått några nya PDF-biljetter (eller mail från SAS gällande ombokningen överhuvudtaget). Jag ringde SAS-supporten som sa att detta inte var några konstigheter utan boardingkorten får jag i samband med incheckningen oavsett, jag tycker dock inte detta riktigt stämmer med mantrat man har lärt sig här att man kommer inte någonstans i världen om inte biljettering har skett och man har fått sitt mail med en PDF.

Lite på SAS-supporten eller HUACA? Tack!

Ska ut och resa i slutet av nästa vecka men fick för två dagar sedan besked på mail från KLM att min feeder flight är inställd. Ett par timmar senare dök ett nytt flyg upp i SAS-appen med Air France. Saken är den att jag fortfarande inte har fått några nya PDF-biljetter (eller mail från SAS gällande ombokningen överhuvudtaget). Jag ringde SAS-supporten som sa att detta inte var några konstigheter utan boardingkorten får jag i samband med incheckningen oavsett, jag tycker dock inte detta riktigt stämmer med mantrat man har lärt sig här att man kommer inte någonstans i världen om inte biljettering har skett och man har fått sitt mail med en PDF.

Lite på SAS-supporten eller HUACA? Tack!
Ibland får man inte ny pdf, men ring och be dom att skicka det, så du har det

Trodde jag hade kolla men tydligen inte(?)…

Har en Skyteam resa till Bangalore. På vägen hem vill jag boka om från London direkt till Arlanda istället för via Amsterdam. Inte jättetidsbesparing (dryga timme) men varje minut känns när man bara vill hem.

Finns platser i business. När jag ringer in räknas detta som ombokning och således 750:- pp. Skall man inte kunna komma undan billigare i detta fall?

Trodde jag hade kolla men tydligen inte(?)…

Har en Skyteam resa till Bangalore. På vägen hem vill jag boka om från London direkt till Arlanda istället för via Amsterdam. Inte jättetidsbesparing (dryga timme) men varje minut känns när man bara vill hem.

Finns platser i business. När jag ringer in räknas detta som ombokning och således 750:- pp. Skall man inte kunna komma undan billigare i detta fall?
Nej tyvärr inte, räknas som en ombokning.

Toppen