Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hittade en del CDG-HKG tidigare, men inte lika många senaste tiden. Hoppas verkligen SAS EB tar huvudet ur r*mpan och fixar avtalet med China Eastern... Ser inte hur dom kan vara jobbigare än Air China som gått med på samma avtal sen tidigare? Saknar EVA och ANA....

Tror även LHR-ICN med Virgin har hyffsad tillgång, med anslutningar till Kina via Korean eller med revenue. Förvisso coffin class, men säkert ändå helt ok.

Tack alla,
Jag är inte speciellt låst på,datum, har i princip hela januari, men vill gärna åka ut tis/ons sen hem sön/mån.
Kollat till Shanghai där det finns en sel, men kan man inte åka vidare med china eastern är man limited till korean, de släpper bara en business plats, och man får inte kombinera med eko.. därmed kan man bara ta sig till kina.

Singapore hittar jag en del, men vidare är i princip kört med skyteam, endast garuda till jakarta… en plats vidare i bus med korean, man får inte kombinera klasser så vidare i eko är kört och china eastern bara spökar.

Vilket rent praktiskt gör att för två pers i business måste man hitta plats från eu till destinationen.
Tidigare hittade jag en del LHr-Seoul som nämndes men numera väldigt skralt där med.
@Maxxan @Frukten @TP12 @JacobGBG

Du får försöka ta dig till CGK, därifrån kan man ta sig till de flesta dest. Det blir ju många byten och kanske någon övernattning men inte mkt att välja på.

Hur var det nu med detta...?
Stängt av VPN, men får bara upp felmeddelande. Störigt. Minnet är kort, men minns det som att detta har kommit och gått innan.

Försöker alltså boka en vanilla sas eurobonus award I inloggat läge (vill använda fly premium), men kör in i röda muren nedan.

Visa bifogad bild 177624
Svarar mig sjäv om det kan hjälpa någon förvirrad själ (som mig själv) med liknande use case.

Har bevakat bonusplatser CPH till new york. Vill minnas att det var något generellt problem med att boka bonusbimjettter för ett tag sen. Det var därför jag postade för att se om det var något epedemiskt, vilket det ju inte var... men löpte in i följande:

Kunde inte ens söka CPH-NYC eller CPH-JFK för den delen i appen, fick ovanstående felmeddelande.

Över till web-browser. Här kunde jag efter flera försök (med röd banner överst) se tillgänglighet. Det fanns bara kombination CPH-EWR ut och JFK-CPH hem. Dessutom bara ekonomi på utresan. Men tilläts inte boka, röd banner när jag försökte välja flighter.

Hade stirrat mig blind på cirka dessa datum och denna rutt, så glömde I hettan testa en random annan bokning, vilket jag senare gjorde - och det funkade med random CPH-BER. Ok.... Felsökning...

Long story short. Kunde komma ett steg längre genom att söka open jaw (ut EWR, hem JFK), men då kunde den inte dra fly premium korrekt. Så återstod bara att ringa in. Ville ju inte tappa en C-plats österut. Det tog off shore supporten 40min (!) att boka. Galet. Vet inte om det skall tillskrivas ny på jobbet eller om det är spaghetti I IT-systemet.

Eof rant.

Mest för att dela om någon sitter med liknande problem.

Flera skriver att det inte går att boka bonusbiljetter med China Eastern men det gick bra när jag bokade PVG - HKG och HKG - SHA - PEK med MU i business i en bonusresa. Ringde in och fick tala med en mycket duktig kvinna som dubbelkollade med backoffice om det var problem att boka MU (China Eastern). De gav klartecken och när vi hade bokat alla ben och feeders och jag betalat skatter och avgifter, kom resplanen och biljetterna på mail.

Flera skriver att det inte går att boka bonusbiljetter med China Eastern men det gick bra när jag bokade PVG - HKG och HKG - SHA - PEK med MU i business i en bonusresa. Ringde in och fick tala med en mycket duktig kvinna som dubbelkollade med backoffice om det var problem att boka MU (China Eastern). De gav klartecken och när vi hade bokat alla ben och feeders och jag betalat skatter och avgifter, kom resplanen och biljetterna på mail.
Hoppas dom inte hör av sig och avbokar den sen! Eller att dom bara löst ett avtal med MU!

Toppen