Budgetresenär
Medlem
Hur mycket kostade ombokningsavgiften?Svarar mig själv. Tredje gången gillt som man brukar säga!..
Hur mycket kostade ombokningsavgiften?Svarar mig själv. Tredje gången gillt som man brukar säga!..
Hur mycket kostade ombokningsavgiften?
Hur menar du sitt med oss andra? Antar ni bokar vuxen+ungdom och vuxen+infant? Sammanfoga bokningarna går inte att göra.Tack!
Vad dåligt, en av de ”vuxna” är ett tonårigt barn som jag gärna hade sett sitta med oss andra. Har två vouchers, ska testa att boka var för sig och sen sammanfoga bokningarna via telefon (då kanske agenten kan seata oss).
Hur menar du sitt med oss andra? Antar ni bokar vuxen+ungdom och vuxen+infant? Sammanfoga bokningarna går inte att göra.
En annan sak att notera är ju att om ex du har guld status kan/bör du kunna välja säte gratis men bara för de personer som är i din bokning och inte den andra. En av nackdelarna med det här kruxet.
Nej, det har aldrig gått och går inte nu heller att slå ihop 2 olika bokningar.Ja det har du rätt i, trodde det gick att be dem sammanfoga. Kan de inte fixa detta om man ringer in och bokar heller så att allt blir en bokning?
Däremot kan man be SAS lägga till det andra bokningsnumret så att man ser att det är ett större resesällskap vid ev. ombokningar etc.Nej, det har aldrig gått och går inte nu heller att slå ihop 2 olika bokningar.
Tack för tipsen. Det är första gången jag bokar för ett större sällskap än 2 så är lite nytt för mig.Däremot kan man be SAS lägga till det andra bokningsnumret så att man ser att det är ett större resesällskap vid ev. ombokningar etc.
Om det skulle bli ombokningar när resan väl startet är det starkt att föredra att man har en vuxen på respektive voucher i det fall att det olika flyg.
Ja det är möjligt, men förutsätter att någon läser den noteringen vilket inte alls är säkert att det sker när saker måste bokas om.Däremot kan man be SAS lägga till det andra bokningsnumret så att man ser att det är ett större resesällskap vid ev. ombokningar etc.
Om det skulle bli ombokningar när resan väl startet är det starkt att föredra att man har en vuxen på respektive voucher i det fall att det olika flyg.
Håller med, haft lite olika otur med huruvida SAS noterat detta eller inte.Ja det är möjligt, men förutsätter att någon läser den noteringen vilket inte alls är säkert att det sker när saker måste bokas om.
Att ha en vuxen per bokning är ett mycket bra tips, just in case.
Som andra har skrivit, boka definitivt vuxen+tonåring resp. vuxen+barn.Håller med, haft lite olika otur med huruvida SAS noterat detta eller inte.
En gång blev hemresan ombokad på olika dagar för oss vilket var lite jobbigt då halva familjen skulle landat en dag och den andra kommit någon dag efter. Efter samtal med SAS så kunde de boka om oss till samma flyg till och med. Agenten muttrade något om att de borde noterat detta från början. Men att ha referensen där hjälpte i alla fall till att lösa problemet![]()