Litet dilemma:
Har JFK-LHR-CDG med Virgin och AF i business som enkelresa, ska lägga till feeder hem till ARN när det blir tillgängligt. Bokade denna i veckan då det efter lång tids väntan dök upp en plats med Virgin i business på rätt datum. Delta One lounge på JFK är riktigt trevlig så det är en extra bonus.
Nu dök det upp MCI-JFK med DL i business som jag ringde in och försökte lägga till. Går inte säger agenten, utan Delta feeder domestic måste läggas till när man bokar biljetten.
Flög samma sträcka i fjol på separata biljetter och då kunde DL personal vid checkin i MCI checka väskan hela vägen så bytet på JFK gick smidigt.
Flighten jag vill lägga till gör att jag har 3h drygt för byte på JFK.
Hade ni bokat en separat award MCI-JFK eller hade ni chansat och bokat av hela resan med förhoppning att Virginflighten går tillbaka till inventory och allt allt bokas sammanhängande som en PNR och inga extra poäng dras för MCI-JFK?
Är väldigt tunnsått med platser tillbaka från USA så rätt osugen på att boka av. Sparar 30K poäng med blir en del avgifter för avbokning samt ny Skyteam bokning. 750kr avbokning plus 900 någonting för ny bokning väl?