hco
Medlem
Är det så verkligen?Som jag tolkar det ja MEN du får betala en avbokningsavgift på 750kr. Bild nedan gäller partnerflyg (Skyteam).
Jag har fått tillbaka allting: poäng + pengar (+voucher) när jag avbokat inom 24 h. SkyTeam award.
Är det så verkligen?Som jag tolkar det ja MEN du får betala en avbokningsavgift på 750kr. Bild nedan gäller partnerflyg (Skyteam).
Så tolkar jag texten på SAS hemsida, jag har ingen egen erfarenhet.Är det så verkligen?
Jag har fått tillbaka allting: poäng + pengar (+voucher) när jag avbokat inom 24 h. SkyTeam award.
Jag förstår hur du menar utifrån texten.Så tolkar jag texten på SAS hemsida, jag har ingen egen erfarenhet.
@hco hur tolkar du texten, om du bortser från din egen erfarenhet?
Kan hålla med om att texten ”avboka kostnadsfritt inom 24hrs från bokning (poäng återbetalas)” är udda, för det gäller ju fram till 24hrs innan avgång.![]()
Vid ändringar är det allt tillbaka! Men du kan ju avvakta medan du letar efter nytt alternativHar fått en (oacceptabel) ändring i en bonusresa där hemresan flyttats fram en dag, samt att en mellanlandning lagts till på 12+ timmar. På hemsidan får jag alternativen att godkänna eller avboka, under avboka står följande:
"Du kan avboka din bokning och få en återbetalning om ditt flyg ställdes in eller om den planerade avgången ändrades med mer än en timme.*"
Det står även "Återbetalbara belopp är baserade på SAS biljettregler och beräknas automatiskt om du avbokar hela bokningen." lite längre fram i dialogen.
Innebär det att man åker på att betala 750kr per person?
Blir inte kostnaden densamma, avbokning = 750x5 och samma för ombokning? Skyteam-avgiften får man ju tillbaka vid avbokning om det är den du tänker på? Eller missförstår jag detta.Har bokat en resa för 5 pax i business men letat flera månader efter hemresa men hittar inget trots att jag sökt i flera månader.
Kan man ”rädda” avgiften man betalt för att boka 5 pax i c genom att ändra resan istället för att avboka?
Om jag tex hittar en t&r för samma tidsperiod och lyckas ”bara” göra en ändring både på utresa och hemresa?
Tar tacksamt emot andra tips för att inte bara vaska 5000 om jag måste avboka.