Jag behöver er expertis. Ska boka en enkel resa från USA hem till ARN. Har hittat tillgänglighet med Aero Mexico MEX-AMS-ARN och har även hittat tillgänglighet ben för ben både på sas hemsida och awardfares på XXX-MSP-MEX-AMS-ARN som är den biljett jag vill boka. Allt i biz med de två domesticflygen i USA med Delta. Nu säger de två olika agentar jag pratat med att MSP-MEX som jag ser som tillgängliga är spökplatser som inte går att boka.
Ska jag prova att trycka igenom MSP-MEX via hemsidan med voucher för att sedan ringa in och försöka koppla på XXX-MSP med delta samt MEX-AMS-ARN? Eller är det lönlöst? Går naturligtvis att lösa en revenue XXX-MSP-MEX men den är rätt dyr i sammanhanget även i economy. Faktiskt billigare att flyga hela vägen hem på revenue i Economy märkligt nog. XXX-ORD-HEL-ARN 3331kr med AA/Finnair i Economy. Dock länge sedan man åkte eco

. Skadad antar jag.
Har uttömt alla möjligheter med Skyteam, som ni vet så är det snustorrt på SAS-metall hem från USA under våren. Kanske får ha is i magen men blev lite sugen när det dök upp en plats med Aero Mexico.
Läste någonstans tror jag att Deltaflyg och domesticanslutningar i USA måste bokas direkt vid bokningstillfället. Stämmer det? Får man även tillbaka serviceafgiten på 950kr per person om man avbokar inom 24h?